۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82323624
T T
۰ نفر
رشد هشت برابري خدمات دهي به زائران اربعين حسيني در شهرستان بدره

ايلام - ايرنا - شهرستان بدره در ايام منتهي به اربعين امسال با برپايي چهار موكب و تلاش همه جانبه مردم و مسئولان ميزبان 80 هزار نفر از زائرين عتبات عاليات بود تا پذيرايي و اسكان زائران در اين ايام نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هشت برابري داشته باشد.

به گزارش ايرنا، همه ساله و در ايام پياده روي اربعين حسيني چند ميليون نفر از عاشقان و دلدادگان حسيني راهي كربلاي معلي مي شوند تا تنها جابر تاريخ را به هزاران فرياد لبيك يا حسين بدل سازند.
لبيكي كه اينك در بناگوش مبارزه با گروه هاي تروريستي و بدعت گزاران ديني و اسلامي رنگ و بوي تازه اي گرفته است.
گروه هاي تكفيري كه روشي تازه در سياه نمايي از اسلام در بر گرفته اند اينك در سرزمين حسين و آزادگي او شاهد خيل ميليون ها مسلماني هستند كه با نه گفتن به تهديدهاي تروريستي و ضد انساني سعي دارند چهره واقعي اسلام ناب محمدي (ص) را به جهانيان بنمايانند.
فرماندار بدره در خصوص خدمات رساني به زائران اربعين در اين شهرستان مي گويد: با تشكيل به موقع ستاد اربعين و 6 كميته تخصصي با ايجاد و جانمايي چهار موكب ارائه بهترين خدمات به زائران در اولويت قرار گرفت.
سيروس مرادحاصلي اظهار كرد: اين موكب ها در بخش هندميني و مركزي ايجاد و به خدمات رساني به زائران اريعين كه از مسيرهاي ارتباطي اين شهرستان به سمت مرز مهران تردد كردند، مشغول شدند.
به گفته وي، مهمانسراهاي ادارات، نمازخانه ها، مساجد و حسينيه هاي بدره و مراكز بخش هاي هندميني و مركزي نيز براي اسكان اضطراري زائران آماده و پيش بيني لازم براي خدمت رساني كامل انجام گرفت.
مرادحاصلي افزود: با بهره گيري از يك دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز به تجهيزات و كادر پزشكي و چهار دستگاه آمبولانس به همراه پرسنل شبكه بهداشت و مركز امداد جاده اي هلال احمر مستقر در شهرك وليعصر خدمات درماني، بهداشتي و امدادي نيز در محدوده شهرستان به زائران ارائه شد.
وي از نظارت بر فعاليت موكب ها و تهيه و توزيع غذا و نذورات، نظافت سرويس هاي بهداشتي بين راهي و پمپ بنزين ها، پايش و كنترل بيماري هاي واگير و خطرناك، توزيع ماسك و دستكش و ساير اقلام مورد نياز به زائرين و حضور به موقع در هنگام تصادفات جاده اي و امداد رساني به مصدومان در اين مدت خبر داد.
امام جمعه بدره و رئيس كميته مشاركت هاي مردمي ستاد اربعين شهرستان نيز در خصوص عملكرد اين كميته اظهار كرد: با بهره مندي از كمك 20 نفر از محبان اهل بيت (ع) به صورت سه شيفت در شبانه روز خدمت رساني به زائران اباعبداله الحسين (ع) در موكب ها ارائه شد.
حجت الاسلام روح اله زماني موسوي گفت: اين خدمات شامل تهيه و توزيع صبحانه، نهار، شام، ميان وعده هاي سالم و بهداشتي، تجهيز سرويس هاي بهداشتي بين راهي، نمازخانه، توزيع بسته هاي فرهنگي، نقشه ها و بروشورهاي اطلاع رساني به زائرين پياده روي اربعين بود.
رئيس شوراي هيات هاي مذهبي شهرستان بدره نيز با اشاره به نقش پررنگ نوجوانان و جوانان در موكب ها گفت: كميته فرهنگي اربعين با حضور جوانان و نوجوانان مشتاق ميزبان زائرين پياده روي اربعين بود.
ميثم كهزادي يادآور شد: خدماتي شامل توزيع نقشه راه كربلا و نجف، توزيع ادعيه وارده اربعين حسيني بخصوص زيارت اربعين و عاشورا به صورت كتابچه و بروشور، توزيع چفيه و سربندهاي مناسبتي ميان زائرين انجام شد تا با بهره گيري معنوي و ارتقاي سطح فرهنگ ديني كه از كاركرد هاي مهم پياده روي اربعين است، دست يافته باشيم.
شهرستان بدره در 87 كيلومتري ايلام قرار دارد و داراي 2 بخش مركزي و هندميني است، در ايام منتهي به اربعين حسيني شمار زيادي از زائرين شهرهاي جنوب و مركزي كشورمان از طريق راه ارتباطي پلدختر - دره شهر - بدره - ايلام به مرز مهران عزيمت كرده و پس از حضور در آيين هاي اربعيني از اين طريق به شهرهاي خود بازگشتند.
خبرنگار: ناهيد ابراهيمي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7177/9002