۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱
کد خبر: 82323639
T T
۰ نفر
نداشتن مهارت، پاشنه آشيل بيكاري استان مازندران

ساري - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و نيروي انساني استاندار مازندران با تاكيد بر اينكه نداشتن مهارت، پاشنه آشيل بيكاران استان است، گفت كه بخشي از نرخ بيكاري مربوط به جويندگان كاري است كه مهارت لازم را براي كسب فرصت هاي شغلي موجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسن خيريانپور عصر شنبه در نشست شوراي اشتغال مازندران افزود: بايد اداره كل فني و حرفه اي براي افزايش مهارت آموزي اين دسته از بيكاران، مراكز خود را فعال تر كند و بيكاران را متناسب با نياز بازار كار در كارگاههاي مهارت آموزي، آموزش دهد.
مركز آمار ايران در تازه ترين گزارش خود نرخ بيكاري فصل تابستان در مازندران را 10 و سه دهم درصد اعلام كرد كه حاكي از كاهش حدود يك و نيم درصدي نسبت به بهار بود.
** پرداخت تسهيلات رونق توليد به 700 واحد توليدي
معاون استاندار مازندران همچنين در اين نشست گفت كه تاكنون تسهيلات بسته حمايت از توليد و خروج از ركود به 700 واحد توليدي صنعتي و كشاورزي در اين استان پرداخت شده است.
خيريانپور افزود : در مجموع 2 هزار و 900 ميليارد ريال تسهيلات بسته رونق توليد به واحدهاي صنعتي و كشاورزي مازندران به حساب اين واحدها واريز شده است.
سهم مازندران از تسهيلات بسته رونق توليد حدود چهار هزار و 700 ميليارد ريال است .
خيريانپور گفت كه مازندران در پرداخت تسهيلات رونق توليد در بين 31 استان كشور رتبه اول را به خود اختصاص داد.
** انتقاد از كم كاري دستگاههاي حمايتي در جذب تسهيلات اشتغال خانگي
جانشين استاندار مازندران در شوراي اشتغال از كم كاري دستگاههاي حمايتي در معرفي متقاضيان براي دريافت تسهيلات اشتغال خانگي انتقاد كرد.
كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي 2 دستگاه حمايتي داراي سهميه تسهيلات اشتغال خانگي هستند .
معاون استاندار مازندران سهم استان از تسهيلات اشتغال خانگي را حدود 551 ميليارد ريال اعلام كرد و اظهار داشت : در اين ارتباط دستگاههاي حمايتي و بانك ها فعاليت قابل قبولي نداشتند و لازم است در عملكردشان تجديد نظر و نسبت به جذب سريع اين اعتبار تا قبل از پايان سال جاري اقدام كنند.
براساس آمار تاكنون حدود 30 درصد از اين اعتبار با معرفي طرح ها از سوي دستگاههاي حمايتي براي اشتغال خانگي جذب شده است.
طبق قانون بودجه ، دستگاههاي حمايتي تا پايان آذر ماه مي توانند اين اعتبار را جذب كنند و غير اين صورت اعتبار جذب نشده به استان هاي داراي توان بالاتر اختصاص داده مي شود.
خبرنگار : حسين فلاحتي ** انتشار دهنده : عباسعلي نقي يان
6982/1654