۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۶
کد خبر: 82325116
T T
۰ نفر
فرماندار: بيش از 230 هزار زائر اربعين در كنگاور پذيرايي شدند

كرمانشاه- ايرنا- فرماندار شهرستان كنگاور گفت: بيش از 230 هزار زائر اربعين حسيني امسال در موكب ها و ايستگاه هاي اين شهرستان پذيرش و اسكان يافتند.

عليرضا ايزدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه زائران اربعين حسيني امسال افزايش يافت افزود: استقبال مردم از زائران اربعين حسيني بي نظير بود و مردم اين شهرستان در اين زمينه افتخار آفريدند.
فرماندار كنگاور بيان كرد: ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻱ منويات مقام معظم رهبري كه در سفر پربركتشان به شهرستان كنگاور، اين شهر را منزلگاه عاشقان حسيني در طول ساليان و قرون متمادي ناميدند، در اين برهه نيز اهالي كنگاور با ميهمان نوازي از زائرين عتبات عاليات خوش درخشيدند و برگ زرين ديگري بر افتخارات اين منطقه افزودند.
وي افزود: در اين راستا ستاد ساماندهي زائرين اربعين حسيني در شهرستان تشكيل و با بهره گيري از تجربيات سال هاي گذشته نسبت به برنامه ريزي در راستاي خدمت رساني به زائرين اربعين اقدام كردند و خدمت رساني به زائرين اربعين تا چهارم آذر ادامه يافت.
وي با بيان اينكه در اين مدت 236 هزار زائر اسكان و پذيرايي شدند، تصريح كرد: از اين تعداد حدود 2 هزار زائر به صورت شبانه در زائرسراها استراحت كرده اند.
ايزدي اظهار داشت: در اين مدت پنج محل در طول مسير زائران به صورت ثابت براي اسكان زائرين و 18 مكان ديگر اعم از مساجد و نمازخانه هاي سهل الوصول و مدارس براي اسكان ضروري براي پذيرايي و سكونت موقت زائران اباعبدالله آماده شده بود.
فرماندار كنگاور بيان كرد: امسال سرويس هاي بهداشتي مجتمع سه راهي نهاوند از 18 چشمه به 40 چشمه افزايش يافت كه منجر به رضايتمندي زائران شد.
ايزدي در پايان از مردم و مسوولان دستگاه هاي اجرايي و نيروهاي نظامي و انتظامي به دليل استقبال از زائران اربعين حسيني قدرداني كرد.
شهرستان تدين و تمدن كنگاور با جمعيتي افزون بر 85 هزار نفر در 94 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده و دروازه ورودي اين استان غربي محسوب مي شود.
8066/7447 خبرنگار:مجيد رحمتي ** انتشار دهنده:علي مولوي