۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82330801
T T
۰ نفر

2 موقوفه برای بیماران خاص بانه وقف شده است

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82330801
2 موقوفه برای بیماران خاص بانه وقف شده است

سنندج- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بانه گفت: 98 درصد موقوفات با نیت واقفین برای مساجد است و 2 موقوفه در حوزه درمانی و برای بیماران خاص در بانه وقف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آرمان شریفی روز شنبه در آیینی كه به منظور كمك به بیماران خاص و صعب العلاج بانه كه در راستای نیت واقفین حوزه سلامت این شهرستان در دفتر انجمن بیماران خاص واقع در درمانگاه شفا این شهر برگزار شد، افزود: 2 موقوفه در حوزه درمانی برای بیماریهای خاص، صعب العلاج، سرطانی و بی بضاعت در بانه وجود دارد و 98 درصد موقوفات برای مساجد است.
وی اظهار كرد: زمینی با كاربری سلامت و علوم پزشكی به مساحت 800 مترمربع وجود دارد كه امیدواریم به كمك خیرین بتوانیم انجمن بیماریهای خاص یا درمانگاه خیریه احداث شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گفت: ما نیازمند كمك و یاری انجمن خیرین برای ایجاد وقف های در حوزه سلامتی و درمانی هستیم كه بیماران بی بضاعت و صعب العلاج از ثمره این موقوفات بهره مند شوند.
وی بابیان اینكه 90 درصد واقفین شهرستان بانه در قید حیات نیستند، گفت: خوشبختانه نام این افراد به وسیله وقفی كه كردند همچنان ماندگار شده و از اثرات وقفی كه دارند بهره مند می شوند.
شریفی افزود: یكی از اهداف اداره اوقاف شهرستان بانه ایجاد وقف های جدید با نیت كمك به بیماران بی بضاعت، صعب العلاج و سرطانی و همچنین دانشجو و دانش آموزان بی بضاعت است.
وی اضافه كرد: مردم این شهرستان به لحاظ خیر خواهی در سطح استان در رتبه نخستن قرار دارند و امیدواریم نیت واقفین به سمت وقف های برای بیماریهای خاص و صعب العلاج سوق دهیم.
در این آیین رئیس انجمن بیماران خاص شهرستان بانه گفت: انجمن بیماران خاص در سال 86 در بانه شروع به فعالیت كرده و تاكنون 214 نفر بیمار به صورت ثابت مستمری دریافت می كنند.
شهلا رحیمی افزود: مستمری كه به بیماران پرداخت می شود در حد توان انجمن بوده در كنار حمایت های مادی انجمن با همت مردم و مشاركت دانشگاه علوم پزشكی یك دستگاه سی تی اسكن بیش از یك میلیارد و 200 میلیون ریال خریداری شده است.
وی اضافه كرد: بیماران خاص به صورت رایگان خدمات دریافت می كنند و برای دیگر شهروندان با تعرفه هی دولتی خدمات ارائه می شود.
رحیمی یكی دیگر از فعالیت های انجمن بیماریهای خاص بانه را خرید یكی دستگاه او پی جی عنوان كرد، افزود: این دستگاه كه تاكنون در شهرستان بانه وجود نداشته در بیماران به صورت اجاره ای راه اندازی شده و به شهروندان خدمات ارائه می دهد.
وی گفت: بیماران خاص شامل پنج گروه بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران كلیوی و دیالیزی است در كنار بیماران خاص بیماران سرطانی و صعب العلاج را نیز حمایت می كنیم.
رئیس انجمن بیماران خاص بانه افزود: درآمد این انجمن حاصل كمك های خیرین و درآمد درمانگاه است هزینه جاری درمانگاه صرف خرید تجهیزات پزشكی مورد نیاز شهرستان می شود و درصدی از این درآمد صرف بیماران خاص می شود.
بانه در 242 كیلومتری غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلایی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی