۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۶
کد خبر: 82330999
T T
۰ نفر
مراكز فراگير كانون پرورش فكري آذربايجان غربي افزايش مي يابد

اروميه - ايرنا - مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي گفت: مراكز فراگير در استان با هدف جذب كودكان و نوجوانان با نيازهاي ويژه (كودكان استثنايي) در مراكز كانون افزايش مي يابد.

جواد زاهدي روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: در تلاش هستيم تا مركز جديدي در خوي يا شهرستان مهاباد براي كودكان با نيازهاي ويژه راه اندازي كنيم.
وي گفت: در سه ماه گذشته 25 نفر از كودكان و نوجوانان با نيازهاي ويژه جذب مركز فراگير كانون در اروميه شدند.
وي با بيان اينكه 18 نفر از اين اعضا دختران هستند، اضافه كرد: طبق هماهنگي و گفت و گوهاي انجام شده با مدارس استثنايي و اداره آموزش و پرورش استثنايي آذربايجان غربي مقرر شد تا عضويت اين كودكان در مراكز كانون رايگان انجام شود.
زاهدي گفت: هم اكنون سه هزار و 500 جلد كتاب به خط بريل در مركز فراگير اروميه براي استفاده اعضاي آن وجود دارد.
وي بيان كرد: وجود دستگاه هاي به نگار و به ديد نيز از ساير امكانات اين مركز است.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي اضافه كرد: حضور كودكان و نوجوانان با نيازهاي ويژه در كنار ساير كودكان از امتيازات اين مراكز است.
زاهدي ادامه داد: سعي مي شود با رعايت عدالت آموزشي در بين كودكان همه آنها از امكانات فرهنگي كانون بهره مند شوند.
وي اظهار كرد: مربيان كانون پرورش فكري آذربايجان غربي امسال در دوره آموزشي خاصي كه براي آشنايي با كودكان با نيازهاي ويژه ترتيب يافته بود، شركت كردند.
وي بيان كرد: در اين دوره مباحث روانشناسي و امور تربيتي براي آنها تدريس شد.
به گزارش ايرنا هم اكنون 39 مركز فراگير براي كودكان با نيازهاي ويژه در كشور فعال است كه سهم آذربايجان غربي تنها يك مركز است.
مهمترين اخبار ايرناي كشور و آذربايجان غربي را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irnaoromiye@ دريافت كنيد.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نويد آرين ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني