تئاتر از بهترين شيوه هاي جامع در حوزه امام شناسي در بخش كودكان است

بندرعباس- ايرنا- كارگردان نمايش قصه هاي كفش هاي كوچولو از اصفهان هنر تئاتر را يكي از بهترين روش هاي جامع در حوزه امام شناسي و فرهنگ رضوي در بخش كودكان دانست.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سعيد اللهياري كه با نمايش مذكور در دهمين جشنواره ملي تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكي رضوي در بندرعباس حضور يافته، يكشنبه بيان داشت : جشنواره تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكي رضوي از معدود رويداد هاي هنري كشور در حوزه كودكان است .
وي با تاكيد بر جايگاه رفيع اين جشنواره در سطح كشور گفت : نقش اين رويداد با توجه به بار معنايي آن كه انتقال فرهنگ رضوي به كودكان و نوجوانان با زبان هنر نمايش است بسيار ويژه وخاص مي باشد.
اللهياري با بيان اينكه جاي اينگونه جشنواره ها در كشور خالي است، تصريح كرد: هرمزگان توانسته در اين بخش جايگاه مطلوبي در كشور در ميان گروه هاي نمايشي كسب كند.
اللهياري در خصوص نمايش ' قصه هاي كفش هاي كوچولو ' عنوان كرد : اين دومين سالي است كه در جشنواره حضور دارم و در دومين دوره با نمايش ' كلاغ پرسياه ' شركت داشتم و از همان زمان ايده اي خاص در مورد كفشداري و سرگذشت دو كفش يك كودك در ذهن داشتم كه امسال با ديدن فراخوان انگيزه نوشتن متن و توليد اثر فراهم شد.
وي افزود : نمايش ' قصه هاي كفش هاي كوچولو ' با ساختار عروسكي به سرگذشت يك جفت كفش كودكانه مي پردازد كه در كفشداري جا مانده و سپس به بخش اشياء گمشده انتقال مي يابد و در آنجا با ساير لوازم گم شده تصميم به خروج از آنجا مي گيرند كه باعث اتفاقات و ماجراهاي مختلف مي شود .
كارگردان نمايش ' قصه هاي كفش كوچولو ' از ميزبانان وبرگزار كنندگان جشنواره تقدير و تشكر كرد و گفت : هميشه هرمزگان ميزبان خوبي براي گروه هاي نمايشي بوده و با تمام توان از هيچ كوششي دريغ نكرده اند.
دهمين جشنواره ملي تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكي رضوي 13 الي 16 آذرماه در دوسالن فرهنگسراي طوبي و تماشاخانه آفتاب با حضور 12 گروه نمايشي از سراسر كشور در بندرعباس در حال برگزار است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده