به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی رگولاتوری، حسین فلاح جوشقانی افزود: مشتركان در مواردی كه بدون اطلاع آنان، سیم كارتی به نامشان ثبت شده باشد میتوانند با مراجعه به دفاتر فروش اپراتور مربوطه ، برای قطع سیم كارت اقدام كنند.
وی به فراهم شدن امكان تازه ای برای مشتركان اپراتورهای تلفن همراه اشاره كرد و گفت: امكان مذكور در صورت فعال شدن هر سیمكارت جدید به نام مشتركان تلفن همراه، پیامك اطلاع رسانی با عنوان cra.ir را به همه سیمكارت های فعال آن مشترك ارسال می كند.
فلاح جوشقانی خاطر نشان كرد، امكان ذكرشده با توجه به فعال شدن سیمكارت به نام مشتركان بدون اطلاع آنها در دفاتر فروش اپراتورها پیشبینی شده است. این امكان در راستای حفظ حقوق مشتركان و برای آگاهی و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از اطلاعات و مدارك مشتركان در برخی دفاتر فروش اپراتورها از ابتدای آذرماه فراهم شده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره برخورد با دفاتر متخلف گفت: مشتركان در صورت مشاهده تخلف در دفاتر امور مشتركان میتوانند با مراجعه به سامانه 195 به آدرس www.195.ir در بخش mobile count شكایت خود را ثبت كنند تا با دفتر و اپراتور متخلف به صورت قانونی برخورد شود.
جدیدترین گزارش دفتر بررسیهای فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد، تا پایان شهریور ماه امسال 150 میلیون و 365 هزار و 551 سیم كارت تلفن همراه از سوی اپراتورهای تلفن همراه كشور در اختیار مردم ایران قرار داده شده است.
بر اساس این گزارش تعداد 78 میلیون و 668 هزار و 33 سیم كارت از مجموع سیم كارت های واگذارشده در بازه زمانی مذكور فعال بوده اند و ضریب نفوذ مشتركان فعال تلفن همراه كشور تا پایان شهریورماه امسال 98.72 درصد اعلام شده است.
براساس این گزارش تعداد مشتركان پهن باند سیار كشور تا پایان شهریورماه امسال 23 میلیون و 445 هزار و 748 مشترك هستند.
اقتصام**2078**1561** تنظیم كننده:محمد مهدی بهرامی **انتشاردهنده: مژگان توانا
درصورت درخواست مشترك؛
رگولاتوری: سیم كارت های ثبت شده بدون اطلاع مشتركان، قطع می شود
۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲
کد خبر:
82331453
تهران- ایرنا- معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) اعلام كرد: اپراتورها موظف هستند براساس درخواست مشترك و با دریافت كارت شناسایی معتبر، سیمكارتی را كه بدون اطلاع وی ثبت شده است، قطع كنند.