۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82331842
T T
۰ نفر
پنج میلیون و 300هزارتن كالا از گمرك شهید باهنر به خارج از كشور صادر شد

بندرعباس- ایرنا- مدیركل گمرك شهید باهنر هرمزگان گفت: پنج میلیون و 300 هزارتن به ارزش یك میلیاردو 625میلیون دلار از ابتدای سال جاری تا كنون ازطریق این گمرك به خارج از كشور صادر شده است.

مهدی رضایی یكشنبه درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار كرد:كالاهای صادرشده از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد و ارزش دلاری نیز 33درصد افزایش یافته اند.
این مقام مسئول میزان كالاهای وارد شده درهشت ماهه گذشته را از طریق بندر شهید باهنر208 هزارو 500تن به ارزش 371میلیون دلار عنوان كرد.
رضایی خاطرنشان ساخت: با اجرای برنامه های اقتصادی دولت تدبیر وامید برای نخستین بار میزان صادرات كالا نسبت به واردات از بندر شهید باهنر افزایش چشمگیری یافته است.
وی عمده اقلام صادراتی را با 58درصد شامل انواع ورق فولادی ذكر كرد و افزود: دام زنده ، سنگ آهن، آلومینیوم، میوه و صیفی جات و شمش آهن در رده های بعدی قرار دارند.
مدیركل گمرك شهید باهنر 67درصد كالاهای وارداتی به این بندر را در هشت ماهه گذشته امسال شامل انواع خودرو عنوان كرد و گفت: پارچه ، انواع ماشین داده پردازی( رایانه) و گندله آهن از دیگركالاهای وارداتی هستند.
رضایی ، میزان درآمد گمركی این اداره كل را در هشت ماهه گذشته سه هزارو 503میلیارد ریال عنوان كرد ویاد آور شد: در مدت یاد شده سه هزارو 538 فروند لنج و دو هزارو576فروند كشتی تجاری و مسافربری وارد بندر شهید باهنر شده اند.
گمرك شهید باهنر درغرب (مجاورت)شهر بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده و با دارا بودن آبخور بیش از 10 متر پس از بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی، بالاترین آبخور را در بین بنادر كشور دارد.
پنج درصد عملیات صادرات، واردات و ترانزیت كشور در این بندر صورت می گیرد.
دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبكه بین المللی راه آهن و شبكه راه های بین المللی، نزدیكی به منطقه آزاد قشم و بنادر تجاری خلیج فارس از جمله مزیت های بندرشهید باهنر است.
6149/6048
خبرنگار: رضا گیلانی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده