۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82331862
T T
۰ نفر

تجليل از ياوران وقف در گيلان

۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82331862
تجليل از ياوران وقف در گيلان

رشت - ايرنا - ياوران وقف گيلان روز يكشنبه در مراسمي از سوي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان در رشت تجليل شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، همايش تجليل از ياوران وقف گيلان به مناسبت هفته وقف با حضور سياوش پور رئيس كل دادگستري گيلان و حجت الاسلام و المسلمين ولي عادلي مديركل اوقاف و امور خيريه استان برگزار شد.
در اين مراسم جمعي از ياوران وقف شامل واقفان، هيات امنا، متوليان، خيرين بقعه ساز و اصحاب رسانه تجليل شدند.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان گيلان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون ، 18 مورد وقف جديد به ارزش 15 ميليارد ريال در سامانه اطلاعات اوقاف استان به ثبت رسيده است.
حجت الاسلام و المسلمين ولي عادلي افزود: مراحل ثبت 10 وقف جديد در سامانه اطلاعات اوقاف و امور خيريه گيلان به ارزش حدود 30 ميليارد ريال در حال ثبت است.
وي وقف را سنت حسنه و ميراثي ماندگار دانست و يادآور شد: از طريق وقف مي توان بخش قابل توجهي از مشكلات جامعه را مرتفع كرد.
رئيس كل دادگستري استان گيلان نيز در اين مراسم در سخناني با اشاره به اهميت و جايگاه وقف در جامعه گفت: وقف به عنوان سنت حسنه و صدقه جاريه در كشور ما مورد توجه است.
احمد سياوش پور با بيان اين كه وقف در حوزه اقتصاد مي تواند نقش بسيار مهمي ايفا كند، افزود: اين سنت حسنه مي تواند اقتصاد جامعه را پويا و فقر را از جامعه بزدايد.
وي وقف را در رفع بسياري از مشكلات موثر دانست و اظهار داشت: وقف از انباشت و كثرت ثروت در جامعه جلوگيري مي كند.
رئيس كل دادگستري استان گيلان خاطر نشان كرد: واقفان با نيات خود مي توانند در حوزه هايي از جمله علم و دانش و در بخش فرهنگي ، وقف داشته باشند.
هفتم تا 16 آذر دهه وقف نامگذاري شده است.
وقف و رسانه، وقف و ترويج فرهنگ اهل بيت عليه السلام، وقف و ترويج فرهنگ قرآني ، وقف و بقاع متبركه و زيارت، وقف و حوزه هاي علميه، وقف و محروميت زدايي، وقف و سلامت ، وقف و خانواده ، وقف و اقتصاد مقاومتي و وقف و علم و فناوري است.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده: كبيري
7286/2007