۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۴
کد خبر: 82332197
T T
۰ نفر
نتايج پژوهش در برنامه ريزي ها در اولويت ويژه قرار گيرد

سنندج- ايرنا- معاون امور اقتصادي استاندار كردستان با اشاره به نقش و جايگاه مهم فعاليت هاي پژوهشي در برنامه ريزي ها گفت: زمديران و مسئولان استان بايد در برنامه ها و تصميمات خود موضوع پژوهش را در اولويت ويژه قرار دهند.

به گزارش ايرنا، حسين فيروزي روز يكشنبه در آيين افتتاحيه جشنواره دستاوردهاي پژوهش و فناوري و فن بازار استان در سنندج در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: برپايي دستاوردهاي پژوهش و فناوري و فن بازار در دانشگاه آزاد سنندج زمينه تعامل و ارتباط ميان پژوهشگران، محققان و فن آوران و سرمايه گذاران را فراهم مي كند.
وي افزود: اين نمايشگاه زمينه ارتباط بين ايده و پديده و ارائه اطلاعات به پژوهشگران را فراهم مي كند همچنين آموزش ها و مشاوره ها در زمينه ارتباط بين ايده و پديده اطلاعات به پژوهشگران ارائه مي شود.
وي اظهاركرد: در اين نمايشگاه پژوهشگران برتر كارهاي خود را در معرض نمايش قرار مي دهند و فرصتي براي شناسايي و معرفي پژوهشگران و فناوران به جامعه است.
فيروزي نقش رسانه هاي جمعي را در اطلاع رساني يافته ها و دستاوردهاي پژوهشي مهم ارزيابي كرد و گفت: رسانه صدا و سيما بايد پژوهشگران و نخبگان و فناوران را به جامعه معرفي كند.
وي افزود: در اين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي دانشگاهيان، پارك علم و فناوري و موسسات آموزشي،بخش دانش آموزي در معرض نمايش قرار گرفته است.
وي ادامه داد: براي اولين بار غرفه فن بازار با هدف ايجاد ارتباط بين مخترعين و بازار راه اندازي شده است و در اين غرفه افراد داراي ايده و فكر مي توانند نسبت به عقد قراردادهاي كاري با سرمايه گذاران اقدام كنند.
وي اظهاركرد: در هفته پژوهش تمام دانشگاهها مراكز علمي تحقيقاتي كارگاه هاي مربوط به پژوهش و فن آموزش روش هاي تحقيق و پژوهش براي پژوهشگران جوان برگزار مي شود.
نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري و فن بازار كردستان از 14 تا 20 آذر در 2 نوبت صبح و عصر در دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج براي بازديد علاقمندان داير است.
7352/ 3020
**خبرنگار: شيوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحماني