۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82332305
T T
۰ نفر
بازنشستگان آموزش وپرورش يزد رسيدگي به مشكلات اين قشر را خواستار شدند

يزد- ايرنا- جمعي از بازنشستگان آموزش و پرورش يزد عصر يكشنبه با اجتماع در كانون اين تشكل در استان رسيدگي به مشكلات و مطالبات قانوني اين قشر از سوي مسئولان را خواستارشدند.

به گزارش ايرنا، بازنشستگان شركت كننده در اين اجتماع برخورداري از بيمه كامل و جامع خدمات درماني، اجراي كامل قانون مديريت خدمات كشوري، اجراي قانون نظام هماهنگ حقوق پيشكسوتان و همسان سازي حقوق بازنشستگان با شاغلان را مورد تاكيد قرار دادند.
يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد و عضو كانون بازنشستگان استان در جمع فرهنگيان گفت: برگزاري اجتماع هاي صنفي فرهنگيان بازنشسته با هدف پيگيري مطالبات از سوي مسئولان صورت گرفته است .
اميرحسين رادمنش با بيان اينكه فرهنگيان بازنشسته به هيچ حزب و گروهي سياسي وابستگي ندارند، افزود: با وجود الزام اجراي قانون نظام هماهنگ و فراگير پرداخت مستمري بازنشستگان در قالب طرح جامع خدمات كشور در سال 1383 در مجلس رسيده هنوز اين قانون جنبه عملي به خود نگرفته است.
وي خاطر نشان كرد: فرهنگيان بازنشسته آموزش و پرورش در شرايط سختي زندگي مي كنند و لازم است دولت و مسئولان براي افزايش حقوق و تامين مطالبات قانوني آنها تلاش كنند.
عضو كانون بازنشستگان استان يزد تصريح كرد: مشكلات كنوني فرهنگيان به دولت هاي گذشته مربوط مي شود و دولت تدبير و اميد تلاش هاي زيادي براي رفع مشكلات اين قشر صورت داده اما اين اقدامات كافي نيست و افزايش 10 درصدي حقوق بازنشستگان دردي را از اين قشر دوا نمي كند.
رادمنش گفت: انتظار مي رود دولت و مسئولان اجرايي در بودجه امسال در برنامه ششم توسعه فكر عاجلي براي فرهنگيان بازنشسته آموزش و پرورش كه حقوق آنها تضييع شده، داشته باشند.
در اين اجتماع كه مديركل آموزش و پرورش استان يزد نيز حضور داشت فرهنگيان در پايان در بيانيه اي پيگيري مسائل و مشكلات خود توسط دولت و مجلس ر ا خواستارشدند.
اين سومين اجتماع فرهنگيان بازنشسته استان يزد براي پيگيري مطالبات اين قشر در سالجاري است كه در فضايي آرام در كانون بازنشستگان در بلوار شهيد صدوقي(ره) يزد برگزار شد.
استان يزد حدود 10 هزار بازنشسته آموزش و پرورش دارد .
7536/ 6014/ خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: كاظم شاملو*
irnayazdd@