۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۲
کد خبر: 82334088
T T
۰ نفر
سفيران مصرف بهينه گاز كشور فعاليت خود را در لاهيجان آغاز كردند

لاهيجان- ايرنا- اولين گروه از سفيران انرژي و هميار مصرف بهينه و ايمن گاز كشور ،فعاليت ترويجي خود را در شهرستان لاهيجان آغاز كردند.

اولين همايش و كارگاه آموزشي مصرف بهينه و ايمن گاز با جذب سفيران انرژي و همياران روز دوشنبه با شركت 300 نفر علاقه مند به همكاري به عنوان سفيران انرژي و هميار گاز در لاهيجان آغاز شد.
رئيس اداره گاز شهرستان لاهيجان در اين همايش به خبرنگار ايرنا گفت: همايش و كارگاه آموزشي مصرف بهينه و ايمن گاز در اجراي بخشنامه دولت به كليه وزارتخانه ها ، سازمان ها،موسسات ،شركت هاي دولتي و استانداري هاي سراسر كشور با حضور رييس و كارشناسان شركت بهره برداري گاز استان گيلان ، فرماندار لاهيجان،روساي ادارات گاز شهرستان هاي همجوار لاهيجان، دهياران ، اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا و بخشداران شهرستان لاهيجان در مركز آموزشي و فرهنگي سما لاهيجان برگزار شد.
رضا حيدر نژاد افزود: بخشنامه اجراي طرح مصرف بهينه و ايمن انرژي كه در سال 1393 ابلاغ و در پي آن نامه وزير نفت به استانداري گيلان و دستور استاندار به فرمانداران ، مديران، روساي ادارات و سازمان ها در جهت تعيين كارشناسان ، رابطين و سفيران انرژي و همياران گاز اين همايش براي اولين بار در شهرستان تشكيل شد.
وي اظهارداشت: سفيران انرژي از بين كارشناسان و علاقه مندان ادارات مختلف بويژه آموزش و پرورش ، هلال احمر و ساير ادارات انتخاب و پس از طي دوره هاي آموزشي به عنوان سفيران انرژي مديريت و ترويج مصرف انرژي در مساجد ،مدارس و ادارات را پيگيري خواهند كرد و با آموزش چهره به چهره به مردم به بهينه سازي مصرف انرژي و استفاده ايمن از آن كمك خواهند كرد.
وي در مورد نيروهاي هميار نيز گفت: همياران گاز از نيروهاي علاقه مند و داوطلب هستند كه پس از طي دوره هاي آموزشي بويژه كارگاه عملي، رفع قطعي در زمان بحران در برقراري جريان گاز اداره گاز را ياري خواهند داد.
حيدرنژاد توسعه فرهنگ مصرف بهينه و ايمن در سطح خانوارها و نيز پايداري جريان گاز طبيعي بصورت مستمر براي مصرف كنندگان را از اهداف سفيران انرژي و گروههاي هميار ذكر كرد.
وي خاطرنشان كرد: شهرستان لاهيجان 180 روستاي داراي سكنه بالاي 20 خانوار است كه در طول سه سال تمامي اين روستاها از نعمت گاز طبيعي برخوردار شدند و اين شهرستان به عنوان شهرستان سبز بهره مند از گاز طبيعي معرفي شده است.
رئيس اداره گاز شهرستان لاهيجان خاطرنشان كرد: 110 روستا از اين روستاها در طول سه سال فعاليت دولت تدبير و اميد با اعتباري بيش از 500 ميليارد ريال و شبكه گذاري گازي 600 كيلومتر انجام شده است كه درحال حاضر شهرستان لاهيجان داراي يك هزار و 350 كيلومتر شبكه گازدار ، 79 هزار كنتور و مشترك و 40 هزار انشعاب علمك گاز مي باشد.
وي با اشاره به اينكه در اين همايش اجراي پنل و كارگاه آموزشي ويژه سفيران انرژي با حضور كارشناسان و مسوولان شركت گاز با هدف جذب همياران گاز تشكيل شد اظهار داشت: در حاشيه اين همايش تفاهمنامه اي دوجانبه بين مسوولان مركز آموزشي و فرهنگي سما لاهيجان به نمايندگي از دانشگاه آزاد اين شهرستان و اداره گاز لاهيجان به منظور استفاده بهينه از ظرفيت ها و توانايي هاي علمي و پژوهشي موجود امضاء و مبادله شد.
خبرنگار : فرهاد نظر پور **انتشار : نصراله ابراهيمي
6029/6070