۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82337295
T T
۰ نفر

رويدادها و تحولات يمن در يك نگاه/ 17 آذر

۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82337295
رويدادها و تحولات يمن در يك نگاه/ 17 آذر

تهران - ايرنا - تداوم حملات جنگنده هاي عربستان به يمن؛ شليك چند موشك به محل تجمع نظاميان ائتلاف سعودي و كشته شدن تعدادي از آن ها؛ كشته شدن شماري از مزدوران سعودي و عناصر القاعده در يمن؛ و غرق شدن يك فروند كشتي با 60 سرنشين در سواحل اين كشور عربي؛ از خبرهاي مهم روز چهارشنبه يمن است.

** جنگنده هاي سعودي شهرستان باقم استان صعده را طي چند نوبت به شدت بمباران كردند كه در اثر آن يك زن و 3 كودك يمني كشته شدند.
همچنين منطقه المنزاله در شهرستان الظاهر در صعده با بمب هاي خوشه اي متجاوزان بمباران شد.
شهرستان هاي الظاهر، شدا و رازح استان صعده نيز به طور گسترده زير آتش موشك هاي ائتلاف سعودي قرار گرفتند.
در حمله جنگنده - بمب افكن هاي ائتلاف بين المللي به سركردگي عربستان و آمريكا به مدرسه اي در شهر صنعاء هفت دانش آموز يمني هم زخمي شدند.

** نيروهاي ارتش و كميته هاي مردمي يمن در واكنش به تداوم حملات بي امان ائتلاف سعودي به يمن، هفت نظامي سعودي را در استان هاي عسير و جيزان واقع در جنوب عربستان از پاي در آوردند.

**‌ نيروهاي ارتش يمن همچنين با شليك سه موشك از نوع زلزال 2، محل تجمع نظاميان ائتلاف سعودي را در استان الجوف واقع در شمال يمن را هدف قرار دادند.
در همين حال يك منبع نظامي ديگر اعلام كرد كه يگان موشكي ارتش يمن محل تجمع نظاميان عربستاني را در پايگاه تنصابِ نجران واقع در جنوب عربستان با چند موشك هدف قرار داده است.

** يگان موشكي ارتش و كميته هاي مردمي يمن سه شنبه شب تجمع مزدوران سعودي و عناصر القاعده را در منطقه يافع بين استان هاي البيضاء و لحج هدف قرار دادند كه در پي اين حمله شمار زيادي از مزدوران سعودي كشته و زخمي شدند.

**‌ يك فروند كشتي با 60 سرنشين از جمله چند زن و كودك در شمال غرب جزيره سقطري در جنوب يمن غرق شد.
فهد سليم كفاين وزير منابع شيلات دولت منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي يمن، با اشاره به درخواست از نيروهاي ائتلاف عربي براي كمك رساني گزارش داد كه گروه امداد تاكنون پنج نفر ار سرنشينان كشتي را نجات داده است.
خاورم**7074**1144
گزارش: مينا غفراني آذر*انتشار دهنده: عليرضا جباري