۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82338165
T T
۰ نفر

39 مركز فراگير كانون پرورش فكري در كشور فعال است

۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82338165
39 مركز فراگير كانون پرورش فكري در كشور فعال است

لاهيجان - ايرنا - مديركل آفرينش‌هاي ادبي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از فعاليت 39 مركز فراگير اين كانون در سراسر كشور خبر داد.

حسين عليجاني روز پنجشنبه در حاشيه گشايش دومين مركز فرهنگي - هنري فراگير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گيلان در شهرستان رودسر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان داشت: اين تعداد مركز فراگير در كنار كتابخانه ها با كانون فكري كودكان و نوجوانان فعاليت دارند.
وي از تجهيز كتابخانه هاي سيار روستايي خبر داد و افزود: تجهيز كتابخانه هاي سيار كه در روستاها با كانون فعاليت دارند، در دستور كار قرار دارد بطوري كه در تلاشيم امكانات منطبق با نياز كودكان و نوجوانان را فراهم كنيم.
عليجاني اظهار كرد: تا پايان سال جاري مقدمات آموزش و تجهيزات براي كتابخانه هاي سيار را فراهم خواهيم كرد.
مديركل آفرينش هاي ادبي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ابراز اميدواري كرد كه سال آينده، شاهد حضور و فعاليت مراكز فراگير در سطح روستاها باشيم.
عليجاني با بيان اين كه همه استان هاي كشور يك مركز فرهنگي فراگير دارند، افزود: گيلان داراي دو مركز فراگير است و اميدواريم شاهد راه اندازي سومين مركز فراگير در اين استان باشيم.
مديركل بهزيستي گيلان هم در اين مراسم از ايجاد تفاهمنامه همكاري بين اين اداره كل و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان با هدف ارائه خدمات بهينه به جامعه هدف جسمي و حركتي خبر داد و گفت: اين امر موجب مي شود كودكاني كه استثنايي هستند، با كودكاني كه داراي معلوليت نيستند، در كنار هم قرار گيرند.
محمدرضا پارسي افزود: اين اقدام سبب جامعه پذيري بيشتر اين كودكان مي شود و ديگر اين كه احساسات و كرامت آنها بيشتر حفظ و در مجموع از شرايط انزوا و عزلت خارج خواهند شد.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گيلان هم در اين مراسم با بيان اينكه اين دومين مركز فراگير پس از رشت است كه در شهرستان رودسر راه اندازي مي شود، افزود: گيلان تنها استاني است كه دومين مركز فراگير را دارد.
به گفته علي پورحسن، در اين مركز علاوه بر فعاليت هاي فرهنگي، ادبي، هنري و علمي براي كودكان سالم، براي كودكان معلول نيز لحاظ شده است.
وي يادآور شد: امكاناتي همچون دستگاه بهديد ، برجسته نگار ، كتاب هاي بريل و ديگر امكانات در اين زمينه فراهم شده است.
به گزارش ايرنا در استان گيلان 45 هزار معلول تحت پوشش بهزيستي قرار دارند كه شامل معلولان جسمي، حركتي، ذهني، نابينا، ناشنوا، كم بينا، كم شنوا، رواني مزمن و سالمندان است.
در گيلان 45هزار دانش آموز عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان هستند كه در 42 كارگاه علمي، ادبي، هنري و فرهنگي فعاليت دارند.
شهرستان رودسر با جمعيتي بالغ بر 146هزار نفر در 75 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع است.
خبرنگار:عباس جعفري**انتشاردهنده: كبيري
3019/2007