۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۰
کد خبر: 82342101
T T
۰ نفر
تجلی نگاه وحدت بخش رئیس جمهوری در استفاده از نیروهای انسانی با اندیشه های مختلف

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به نگاه و شعار رئیس جمهوری در ایام انتخابات كه بر حفظ وحدت شكل گرفته بود، گفت: این نگاه به عنوان مشی و رفتار دولت محسوب شده و در استفاده از نیروهای انسانی با اندیشه ها و مذاهب مختلف تجلی پیدا كرده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز یكشنبه در آستانه آغاز هفته وحدت در دیدار با علما و روحانیون اهل سنت و نیز فرمانداران و ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن شهرستان های تالش، رضوانشهر و آستارا در رشت بیان داشت: پرداختن به مسائل حفظ وحدت از سوی مسئولان نظام و دولت، حاكی از اهمیت توجه به مذاهب اسلامی است.
وی افزود: سنگ بنای نامگذاری هفته وحدت براساس نظر ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم وحدت بین اهل تشیع و تسنن گذاشته شده است.
نجفی به نگاه بلند امام راحل و رهبر معظم انقلاب درخصوص حفظ وحدت مذاهب اسلامی اشاره و خاطرنشان كرد: استكبار جهانی و صهیونیسم برای ایجاد تفرقه و نزاع بین مذاهب اسلامی بویژه اهل تشیع و تسنن در تلاش هستند كه تاكنون موفق نبوده و نخواهند بود.
استاندار گیلان به تأكیدات رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از هرگونه تفرقه بین برادران اهل تشیع و تسنن اشاره و اظهار كرد: افكار تفرقه برانگیز باعث از بین رفتن وحدت بین مسلمانان می شود كه متأسفانه برخی نادانسته به آن دامن می زنند.
نجفی گفت: ممكن است برخی اندیشه ها به غلط در افكار برخی جاهلان كه به ظواهر كلمات بسنده می كنند، گسترش پیدا كند كه هرگز خط امام و رهبری در این مسیر نبوده است.
وی با بیان اینكه دشمنان با شیطنت در حال دامن زدن به اختلافات مذاهب اسلامی هستند، افزود: باید همیشه آگاه و هوشیار باشیم تا ذره ای اجازه نفوذ آنان به اندیشه های مردم را ندهیم.
وی با اشاره به برنامه های دولت مبنی بر استفاده از قومیت ها و مذاهب برای همگرایی و تقویت وحدت فرهنگی و ملی تصریح كرد: در سه سال گذشته بهترین توفیقات عمرانی را در مناطق سنی نشین استان شاهد بوده ایم.
استاندار گیلان ادامه داد: هرگز برای بنده در انتصابات اینكه فردی از اهل تسنن یا اهل تشییع باشد، تفاوتی نبوده بلكه به شایستگی ها فكر می كنم.
در این دیدار برخی از علما و روحانیون اهل تسنن به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
دوازدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول نیز میلاد پیامبر اعظم (ص) به روایت شیعیان است و بر این اساس از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول ، هفته وحدت نامگذاری شده است.
شماری از علمای اهل تشیع و تسنن استان، پیش از ظهر امروز (یكشنبه) نیز با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار كردند.
7294/2007