۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۹:۱۴
کد خبر: 82342706
T T
۰ نفر

پژوهش مي تواند مشكلات توسعه را رفع كند

۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۹:۱۴
کد خبر: 82342706
پژوهش مي تواند مشكلات توسعه را رفع كند

شيراز- ايرنا- فرماندار آباده در آيين افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشگران اين شهرستان گفت: جامعه پژوهش محور مي تواند موانع و مشكلات توسعه را رفع كند.

به گزارش ايرنا، محمدرضا زارع يكشنبه در اين آيين با بيان اينكه تحقيق و پژوهش ضامن توسعه و پيشرفت كشور است افزود: قدرت و استقلال هر كشوري بر پژوهش و علم استوار است كه اگر تحقيق در مباحث مختلف علمي نباشد قطعا با ركود در آن جامعه مواجه خواهيم بود.
وي با بيان اينكه رويدادها و پديده هاي امروز جامعه بر اساس پژوهش و تحقيق است اضافه كرد: پژوهش، موتور محرك رشد و توسعه جامعه در همه زمينه ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سياست و زمينه هاي ديگر است.
* تبديل ايده به پديده و علم به ثروت؛ مبناي توسعه پايدار جامعه
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي آباده با تاكيد برلزوم وجود فضاي پژوهشي در دانشگاه ها ، اظهار داشت: دانشگاه ها و حوزه هاي علميه مراكز توليد علم هستند و نقش مهمي در تغذيه فكري و برطرف ساختن نيازهاي جامعه اسلامي دارند كه ضرورتا بايد فعاليت هاي پژوهشي در آنها نهادينه شود.
دكترمحمد رستم پور،با بيان اينكه تبديل ايده به پديده و علم به ثروت، مبناي توسعه پايدار جامعه است افزود: پژوهش شالوده و اساس تمام برنامه ريزي هاست و تصميم گيري بدون پژوهش و تحقيق نتايج زيان باري به همراه خواهد داشت.
وي بيان كرد:يكي از مهم ترين دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب رشد علمي و بحث تحقيق و پژوهش در كشور است كه هميشه و در اكثريت مواقع به آن اشاره كرده و مطالبي در مورد آن بيان مي كنند.
* نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشگران آباده؛ از 20 تا 25 آذرماه
مدير پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينكه هفته پژوهش مقدمه و بستر ايجاد شركت هاي دانش بنيان، تحقق اقتصاد مقاومتي و اقتصاد دانش بنيان است، گفت: نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشگران آباده از 20 تا 25 آذرماه در اين واحد دانشگاهي داير خواهد بود.
حسين اميرآباده با بيان اينكه تعداد 25 غرفه در اين نمايشگاه برپا و 6شركت زيرمجموعه پارك علم و فناوري در نمايشگاه امسال حضور دارند، افزود: در اين نمايشگاه، دانشگاه هاي شهرستان و شركت هاي پژوهشي و علمي آباده، آخرين دستاوردهاي علمي و صنعتي خود را ارائه مي دهند.
خبرنگار:‌علي سعادت ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالك زاده
1876