۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82343092
T T
۰ نفر
دو پرواز مستقيم رشت - اصفهان به پروازهاي فرودگاه گيلان افزوده شد

رشت - ايرنا - مديركل فرودگاه گيلان عنوان كرد: با استقرار شركت هواپيمايي نفت ايران در فرودگاه سردار جنگل رشت ، دو پرواز مستقيم از اين فرودگاه به مقصد اصفهان افزوده شده است.

غلامرضا كريم آقايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با استقرار يك فروند هواپيماي فوكر 50 شركت هواپيمايي نفت ايران در فرودگاه سردار جنگل رشت، پروازهاي مستقيم رشت به تهران هر روز صبح انجام مي شود و پروازهاي مستقيم رشت به اصفهان روزهاي يكشنبه و چهارشنبه هر هفته توسط اين شركت انجام خواهد شد.
وي اظهار كرد: با توجه به اينكه هيچ يك از پروازهاي صبحگاهي از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقصد تهران برقرار نبود و از طرف ديگر تقاضا در مسير ياد شده زياد بود، لذا با هماهنگي بعمل آمده و اخذ مجوز، اين پرواز و همچنين دو پرواز به مقصد اصفهان داير شده است.
وي ضمن قدرداني از مديران ارشد استان و مجمع نمايندگان گيلان در مجلس شوراي اسلامي كه دغدغه افزايش پرواز و توسعه فرودگاهي استان را دارند، خاطر نشان كرد: انتظار مي رود مديران دستگاه هاي اجرايي، صنعتي و تجاري از برقراري پروازهاي يادشده استقبال كنند و زمينه افزايش پرواز را از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقاصد مختلف را تقويت نمايند.
كريم آقايي يادآور شد: داير كردن پرواز اتصالي (Transfer Connection پروازي است متشكل از دو يا چند پرواز مستقيم كه به دنبال هم انجام مي شود و مسافر را از مبدا به مقصد نهايي مي رسانند) و استقرار يكي از شركت هاي هواپيمايي پايه در استان، مي تواند زمينه توسعه فرودگاهي را در استان فراهم آورد.
هواپيماي فوكر 50 ساخت كشور هلند با سابقه پروازي 20ساله در كشور ايران از جمله هواپيماهاي ايمن و استاندارد در جهان است كه با داشتن دو موتور توربوفن و سرعت 530 كيلومتر در ساعت مسير رشت به تهران را به مدت 50 دقيقه طي مي كند.
در زمان حاضر پروازهاي فرودگاه سردار جنگل رشت از يكصد گذشت و به 102 سورتي پرواز در هفته رسيده است. پروازهاي يادشده به مقاصد تهران ، كيش ، عسلويه ، اصفهان ، بغداد ، مشهد، اهواز ، بندرعباس و شيراز انجام مي شود.
فرودگاه بين المللي سردار جنگل رشت ، سال 1348 در زميني به مساحت 220 هكتار ساخته شده و از نظر امكانات و تجهيزات در رديف فرودگاه هاي برتر كشور است؛ اين فرودگاه تنها فرودگاه گيلان در هفت كيلومتري جاده رشت انزلي ، حدود 15 كيلومتري منطقه آزاد بندرانزلي واقع شده و به سيستم هاي كمك ناوبري دقيق و ارتباطي مجهز است.
خبرنگار : مرضيه ضامن ** انتشاردهنده: كبيري
1881/2007