۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۴۷
کد خبر: 82343927
T T
۰ نفر
محدوديتي براي توسعه خدمات پستي در استان خوزستان وجود ندارد

دزفول-ايرنا-مدير كل پست خوزستان گفت:هيچ محدوديتي براي ارائه خدمات پستي در شهرها و روستاهاي اين استان وجود ندارد.

به گزارش ايرنا مهران حموله روز دوشنبه در نشست بررسي مشكلات دزفول در زمينه ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود:براي ارائه خدمات پستي به شهروندان آمادگي هرگونه همكاري وجود دارد ضمن اينكه به دنبال واگذاري خدمات به بخش خصوصي هستيم تا بتوان در كمترين زمان ممكن خدمات رساني پستي به شهروندان انجام شود.
وي افزود:در حال حاضر 800 خدمت جديد به پست خوزستان احصا شده تا تردد مردم كاهش و باعث سردرگمي مردم نشود براي مثال 50 خدمت از شهرداري به پست احصا شده كه بايد با همكاري مديران و مسئولان ادارات اين امر محقق شود .
حموله در خصوص عمليات پست در شهرستان دزفول گفت:27 دفتر خدمات پيشخوان دولت در دزفول فعال است و 32 دفتر ICT در روستاهاي دزفول و 10 دفتر در خود شهر دزفول فعال است كه اين تعداد دفتر هشت درصد كل دفاتر استاني را شامل مي شود .
مدير كل پست استان خوزستان اظهار كرد:در شهرستان دزفول 300 خدمت پستي به شهروندان ارائه مي شود و سرانه مرسوله پستي در شهرستان دزفول كمتر از پنج مي باشد كه آمار خوبي است .
وي شاخص ضريب تعادل پستي در دزفول را 121 عنوان كرد و گفت:دزفول با حدود سه ميليون مرسوله وارده و صادره عملكرد خوبي در زمينه پست داشته است و اگر مشكلاتي در اين زمينه وجود دارد تلاش مي شود هرچه سريعتر رفع شود.
حموله افزود:براي احداث ساختمان پست شهرستان دزفول نيز 40 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است كه اميدواريم با تامين اين اعتبار ساختمان جديد اين مركز ساخته شود.
در اين نشست مقرر شد با هماهنگي بخشداران مكان هايي كه نيازمند راه اندازي دفاتر ICT و دفاتر پيشخوان هستند مشخص و شده تا اقدام لازم در اين زمينه انجام شود.
عباس استواري مدير شعب پست بانك استان خوزستان نيز در اين نشست گفت:در بخش پست بانك شعب پست بانك دزفول يكي از موفق ترين پست بانكهاي استان خوزستان محسوب مي شوند.
وي افزود:25 دفتر ICT روستايي در دزفول فعال است كه از اين تعداد هشت دفتر در بخش چغاميش ،پنج دفتر در سردشت و هشت دفتر در بخش مركزي دزفول فعاليت دارند كه 12 درصد كل دفاتر استان خوزستان را شامل مي شوند علاوه بر اين يك شعبه عملكرد مستقيم بر دفاتر نيز در دزفول وجود دارد .
وي با بيان اينكه بخش هاي روستايي دزفول نيازمند توسعه خدمات اينترنت هستند گفت: در بخش هاي مختلف شهرستان دزفول ظرفيت هاي توسعه زيرساخت ها وجود دارد .
استواري در خصوص انتقاد بخشداران دزفول از متوليان پست بانك اين شهرستان گفت:انتخاب كارگزاران با هماهنگي دهياران صورت مي گيرد تا در آينده آسيب كمتري متوجه شهرستان شود ضمن اينكه بازديدهاي فراواني نيز در اين خصوص به صورت هفتگي انجام مي شود در ضمن با توجه به تاكيد بخشداران نظارت بيشتري بر روي پست بانك ها صورت مي گيرد .
7278/6068خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه