۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۰۰
کد خبر: 82344036
T T
۰ نفر
انجام 12 هزار آزمايش فيزيكي ، شيميايي و ميكروبي از آب شرب قم

قم- ايرنا- رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب قم از انجام 12 هزار آزمايش فيزيكي، شيميايي و ميكروبي ، بيولوژي و كلر سنجي در سال به منظور اطمينان از سلامت و بهداشت آب شرب قم خبر داد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت آب و فاضلاب قم ، علي جان صادق پور در گفت و گويي با اشاره به اقدامات و فعاليت‌هاي آبفاي قم در راستاي كنترل كيفيت و بهداشت آب و فاضلاب گفت: به طور مستمر شبكه‌هاي آب شهري، آب شيرين، منابع، مخازن، خطوط انتقال، تصفيه‌خانه‌هاي آب و فاضلاب و شهرهاي تابعه مورد پايش قرار مي‌گيرند.
وي با بيان اينكه روزانه آزمايش هاي فيزيكي، شيميايي، ميكروبي، بيولوژي و كلر سنجي به منظور اطمينان از سلامت آب انجام مي‌شود، اظهار داشت: در مجموع در اين آزمايش ها به صورت روزانه 33 نمونه‌برداري از آب انجام شده و 318 آيتم مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي با اشاره به اينكه در طول سال نظارت بر شستشوي شبكه، مخازن، كلر شويي و شوك‌هاي كيفي تصفيه‌خانه طبق برنامه انجام مي‌شود، ابراز داشت: در همين راستا سالانه شستشوي 100 كيلومتر خطوط انتقال، 1100 كيلومتر شبكه آب‌رساني و 80 هزار مترمكعب مخزن در دستور كار قرار دارد.
صادق پور ارائه خدمات آموزشي و مشاوره­اي و آزمايشگاهي به دانش‌پژوهان در غالب تفاهم‌نامه با دانشگاه­ها بدون اخذ هزينه، همكاري در انجام پايان‌نامه‌هاي كارشناسي ارشد و دكتري در آزمايشگاه­ مرجع را از جمله فعاليت‌هاي شركت آب و فاضلاب قم برشمرد.
وي از انجام سنجش لحظه­اي آنلاين كيفي، بررسي و شناسايي باكتري­هاي شاخص با دستگاه PCR و نظارت بر تأمين مواد گندزدا حدود 250 تن و مواد منعقد كننده حدود 180 تن و تست سيلندرهاي يك تني گاز كلر خبر داد و ابراز داشت: پايش آب فضاي سبز سطح شهر در راستاي جداسازي شبكه آب فضاي سبز از شبكه شهري و بروز رساني نقشه كيفي GIS براي منابع زيرزميني شهر قم از ديگر اقدامات آبفاي قم در راستاي كنترل كيفيت و بهداشت آب قم است.
وي در پايان با بيان اينكه آزمايشگاه كنترل كيفيت و بهداشت آب و فاضلاب قم داراي گواهي‌نامه‌هاي Iso OHSAS، كفايت تخصصي انجام آزمون ميكربي و شيميايي و معتمد محيط ‌زيست است، ابراز داشت: ارزيابي‌هاي اوليه نيز به منظور اخذ گواهينامه نامه 17025 به عنوان آزمايشگاه مرجع انجام شده است.
7403/ 6133/ تنظيم كننده: محسن آقاگلي ** انتشاردهنده: جعفرمسلمي