۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82349027
T T
۰ نفر
انقلاب اسلامی به بركت مكتب وحی استوار است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: انقلاب اسلامی به بركت آموزه بعثت، صلابت، قدرت مولود و خروجی مكتب وحی و تلاش های مردمی پایدار و استوار مانده است.

حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه با تبریك و تهنیت ولادت با سعادت خاتم الانبیا(ص) و امام جعفرصادق(ع) افزود:بعثت پیامبر گرامی اسلام انقلاب اسلامی ایران را رقم زد كه حكومت پهلوی با پشتوانه آمریكا، شوری سابق و كشورهای اروپایی نتوانست دوامی داشته باشد.
وی تاكید كرد: آفریده های عالم به بركت ولادت باسعادت مقدس ترین و شریف ترین پدیده آفرینش خلق شده است.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خداوند متعال هیچ بنده و موجودی را مقدس تر از پیامبر گرامی اسلام خلق نكرده است.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینكه پیامبر الهی راه بهشت را به بندگان خدا در عالم نشان داده است، اظهاركرد: سند وجودی بندگان بهشت است.
وی به رویدادهای تاریخی اشاره كرد و یادآورشد: 26 آذر روز ایمنی و حمل و نقل است و رانندگان جزو اقشار زحمت كش جامعه محسوب می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: 27 آذر مصادف با شهادت عالم ربانی آیت الله مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است و این عالم شهید تحصیل كرده دانشگاه و حوزه علمیه بود و قشر روحانی و دانشجو 2 بال پیشرو در علم، صنعت، ایمان و اخلاق هستند.
حجت الاسلام خاتمی، 27 آذر را روز عاری از خشونت و افراطی گری عنوان كرد و افزود: اسلام پرچمدار صلح و حمایت از مظلومان عالم در برابر جنایتكاران و ظالمان است.
وی تاكیدكرد: باید همه آزادگان دنیا، همه انسان هایی كه با هر قومیتی دل در گرو انسانیت دارند و هدفمند به عدالت و پایبند به حق هستند از پیروزی جبهه حق خوشحال باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نقشه آمریكا و متحدانش در منطقه خاورمیانه تلاش برای از بین بردن بشار اسد، جبهه مقاومت و حزب الله لبنان، استقلال عراق بود.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: آمریكا در صدد تقسیم سوریه و عراق به سه قسمت بود و با توجه به اینكه حلب بزرگترین شهر سوریه و اولین شهر صنعتی این كشور است این شهر را توسط تكفیری ها اشغال كردند.
وی اظهاركرد: آمریكا در صدد اعلام دولت جعلی شام و عراق بود تا خاورمیانه را متلاشی و بعد از عملی كردن این نقشه ها انقلاب اسلامی را خلع سلاح كند كه موفق نشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: یكی از اهداف هشت سال جنگ تحمیلی تجزیه ایران به گفته وزیر خارجه وقت عراق بود.
حجت الاسلام خاتمی افزود: جای شكر فراوانی دارد كه مردم، ارتش سوریه و نیروهای مدافع حرم با كمك خداوند متعال در میدان نبرد سوریه توانستند پیروزی را رقم بزنند.
وی ابراز كرد: طرح های وهابی و تكفیری و به دنبال آن تجزیه عراق شكست خورد چرا كه حكم الهی در قرآن وعده پیروزی به مسلمانان عالم است و این نعمت پیروزی جای شكر و قدردانی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به پبروزی ایران در اوپك اشاره كرد و گفت: بعد از سال ها تحریم و محدودیت، دیپلماسی فعال نفتی برای ایران اسلامی پیروزی بزرگی در اوپك بود.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: این موفقیت بزرگ پیروزی مقاومت ملت ایران است و كسی نمی تواند این مساله را به نام خود بنویسد.
وی به هدف انجام رزمایش ارتش اشاره كرد و افزود: پیامد آن برای دوستان، بودن در كنار هم برای مقابله با دشمن است و برای دشمنان نیز یادآوری پیروزی هشت سال جنگ تحمیلی است كه اینكه بدانند كشور ایران بیشه شیران است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی