۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۴
کد خبر: 82349481
T T
۰ نفر
موج اعتصاب در بخش فرودگاهی و خطوط هواپیمایی انگلیس در آستانه سال نو مسیحی

لندن - ایرنا - كاركنان 18 فرودگاه انگلیس از جمله فرودگاه‌های مهم 'هیترو' و 'گاتویك' در لندن و نیز خلبانان شركت هواپیمایی 'ویرجین آتلانتیك' روز جمعه اعلام كردند كه در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان در آستانه تعطیلات سال نو مسیحی، دست از كار خواهند كشید.

به گزارش ایرنا، اتحادیه كارگری 'یونایت'عصر روز جمعه اعلام كرد كه كارمندان بخش‌های مختلف 18 فرودگاه مهم انگلیس از 23 دسامبر به مدت 48 ساعت اعتصاب خواهند كرد.
این اتحادیه كارگری از مدیران فرودگاه‌های انگلیس از جمله هیترو، گاتویك، منچستر، نیوكاسل، بیرمنگام ، كاردیف ، ادینبورو، لیدز و لوتون خواسته است برای جلوگیری از این اعتصاب، اقدام به مذاكرات سازنده كنند.
به گفته این اتحادیه كارگری، اعتصاب كاركنان 18 فرودگاه انگلیس كه می‌تواند مسافرت‌های سال نو مسیحی را كاملا به هم بریزد، آخرین راه برای این كاركنان برای رسیدن به خواسته های صنفی شان است.
اتحادیه یونایت گفت كه اكثر كاركنان 18 فرودگاه انگلیس كه عضو این اتحادیه هستند از این اعتصاب حمایت كرده‌اند.
در همین حال شماری از خلبانان شركت هواپیمایی 'ویرجین آتلانتیك' نیز روز جمعه با اعتصابی كوتاه‌مدت در 23 دسامبر، موافقت كردند.
اعتصاب این خلبانان شركت هواپیمایی ویرجین آتلانتیك كه اعضای سه اتحادیه كارگری انگلیس هستند، نیز در اعتراض به قراردادهای كاری‌شان صورت می‌گیرد.
شركت هواپیمایی ویرجین آتلانتیك كه دفتر مركزی اش در شهر 'كراولی' انگلیس قرار دارد، در سال 1984 راه‌اندازی شده است و در سال 2012 با جابجا نمودن بیش از 5.4 میلیون مسافر، به‌عنوان هفتمین شركت هواپیمایی این كشور شناخته شد.
گفتنی است شمار زیادی از خدمه پروازی شركت هواپیمایی انگلیس(بریتیش ایرویز)، نیز روز چهارشنبه گذشته در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان، رأی به اعتصاب دادند.
اتحادیه كاركنان بریتیش ایرویز ( یونایت) اعلام كرد خدمه پروازی شركت هواپیمایی 'بریتیش ایرویز' در جریان یك رأی‌گیری كه در فرودگاه هیترو لندن صورت گرفت، با اكثریت 4 به 1 از این اعتصاب حمایت كرده‌اند.
خدمه پروازی بریتیش ایرویز كه از میزان حقوقی دریافتی‌شان ناراضی هستند، پیشنهاد افزایش 2 درصدی حقوقشان را رد كرده‌اند.
اتحادیه كارگری 'یونایت' از بریتیش ایرویز درخواست كرده است كه برای جلوگیری از وقوع این اعتصاب به میز مذاكره بازگردد.
به گزارش شبكه اسكای نیوز انتظار می‌رود كه اعتصاب خدمه پروازی بریتیش ایرویز كه با واكنش منفی این شركت مواجه شده است، بعد از 21 دسامبر شروع شود.
بریتیش ایرویز با بیش از 39 هزار كارمند، شركت هواپیمایی حامل پرچم انگلیس است، كه در 31 مارس سال 1974 میلادی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر روزانه به 183 مقصد در سراسر جهان، پروازهای مستقیم دارد.
در این میان، كاركنان پست عضو اتحادیه 'كارگران مخابرات' (CWU) نیز قرار است از روز دوشنبه آینده و درست یك هفته قبل از كریسمس به مدت 5 روز دست از كار بكشند.
اروپام**4**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی