۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82350646
T T
۰ نفر

ورزش بانوان خاتم به حمایت نیاز دارد

۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82350646
ورزش بانوان خاتم به حمایت نیاز دارد

یزد - ایرنا - مسئول امور ورزش بانوان خاتم گفت: بانوان این شهرستان از پتانسیل ها و استعدادهای بالقوه ای در زمینه ورزش برخوردار هستند كه شكوفا شدن این استعدادها نیاز به حمایت مسئولان و بخش خصوصی دارد.

محبوبه حیدری روز یكشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: استعدادهای فراوانی در زمینه ورزش بانوان در شهرستان خاتم وجود دارد و این را می توان از مدال های كه بانوان در مسابقات مختلف برای شهرستان كسب كردند متوجه شد و لیكن این استعدادها تنها در سایه حمایت های اداره ورزش و جوانان شهرستان و مسئولان شكوفا می شوند.
وی كمبود اعتبار، بالا بودن هزینه های شركت درمسابقات استانی و كشوری ، عدم حمایت مالی از سوی بخش خصوصی و نبود اماكن ورزشی و تفریحی ویژه بانوان را از جمله مشكلات عمده بخش ورزش بانوان دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان شهرستانی و استانی برای ارتقاء جایگاه ورزش بانوان شد.
وی در ادامه به عملكرد 6 ماه ورزش بانوان پرداخت و اظهار داشت: در این مدت بانوان شهرستان خاتم به مسابقات مختلف استانی و كشوری اعزام شدند كه همگی با كسب مدال همراه بوده است.
حیدری افزود: این مسابقات شامل اعزام تیم بانوان در رشته های بومی-محلی، هفت سنگ و دال پلان به مسابقات بسیج و كسب مقام دوم این مسابقات، اعزام تیم بومی محلی شهرستان به مسابقات محلات شهرداری یزد، برگزاری مسابقات والیبال بین تیم های هرات و مروست، اعزام تیم هندبال در استان و انتخاب سه بازیكن تیم در منتخب استان یزد، درخشش فوتبالیست های نوجوان شهرستان در مسابقات استانی و انتخاب آن در تیم منتخب استان و اعزام به مسابقات كشوری، كسب عناوین قهرمانی كشتی آلیش بانوان در سطح استان است.
مسئول امور ورزش بانوان خاطر نشان كرد: در حال حاضر مشغول آماده سازی تیم نوجوانان شهرستان در رشته های آلیش،تنیس،بدمینتون و دوومیدانی جهت حضور در مسابقات المپیاد استان یزد هستیم.
وی از میزبانی كشتی آلیش استان یزد در شهرستان خاتم خبر داد و اظهار داشت: دور سوم مسابقات كشتی آلیش استانی در اواخر آذرماه به میزبانی شهرستان خاتم و با حضورتیم های ترافیك یزد، شهرستان یزد، اردكان الف و ب، خاتم و زارچ برگزار خواهد شد.
حیدری در پایان خاطر نشان كرد: در بهمن ماه مسابقات المپیاد دارالعباده یزد در رده نوجوانان در رشته شنا، دو میدانی،تنیس روی میز ،كشتی آلیش، بدمینتون و والیبال برگزار خواهد شد لذا علاقمندان میتوانند جهت اماده سازی در این مسابقات برای ثبت نام به اداره ورزش و جوانان خاتم مراجعه كنند.
خاتم دارای 25 هیات ورزشی است و 100نفر در رشته های والیبال، فوتسال، هندبال، كشتی آلیش، روستایی عشایری و دو میدانی فعالیت می كنند ؛ این شهرستان با 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 كیلومتری یزد واقع شده است.
7534/6197 خبرنگار: صغری حیدری** انتشار: محمد حسین فلاح تفتی
irnayazdd@