۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۱
کد خبر: 82352666
T T
۰ نفر
يادواره شهيد تندگويان و شهداي صنعت نفت در اصفهان برگزار شد

اصفهان- ايرنا- هشتمين يادواره شهيد تندگويان و شهداي صنعت نفت، همزمان با سالروز تشييع پيكر مطهر شهيد تندگويان روز دوشنبه با حضور مسئولان كشوري و استاني در سالن اجتماعات كوثر اصفهان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، اين مراسم به ميزباني شركت گاز استان اصفهان با حضور خانواده شهيد تندگويان، 160خانواده شهدا و جانبازان بالاي 70 درصد صنعت نفت كه در استان اصفهان سكونت دارند، برپا شد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان در اين مراسم، گفت: رمز ماندگاري و زنده ماندن شهدا اين است كه نه تنها در راه خدا حركت كرده اند بلكه تا لحظه اي كه نامشان بر زبان ها و يادشان در اذهان جاري است، همه انسان ها را به سمت خدا حركت مي دهند.
سيد يوسف طباطبايي نژاد تصريح كرد: همه انسان ها داراي دو بُعد انساني، حيواني و معنوي، مادي هستند اما تنها افراد معدودي به درجه انسانيت و معنويت دست مي يابند و شهدا، از جمله همان معدود افرادي هستند كه معنويت در آنها تبلور يافته و تا هميشه زنده هستند.
طباطبايي نژاد گفت : شهدا با مرگ خود تا هميشه بر همه كائنات تاثير ويژه، مثبت و معنوي مي گذارند و بهترين مرگ را تجربه مي كنند.
در ادامه اين مراسم، محمد مهدي فرزند شهيد تنگويان به بيان دغدغه هاي خود پيرامون نام و ياد پدرش و ديگر شهدا پرداخت و افزود: اولين نگراني من اين است كه تنها از پدر من نامي برده شود درحاليكه صنعت نفت داراي شهداي بسياري است كه همه آنها مانند پدر من بودند و صنعت نفت، صنعتي پرافتخار در حوزه ايثارگري و شهادت است.
وي اضافه كرد: دومين نگراني من اين است كه با اكتفا به برگزاري يادواره شهدا و همايش هايي با موضوعيت آنها، از هدف والا و اصلي شهداي انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و سربلندي در پيشگاه آنها در جهان آخرت دور نشويم.
تندگويان افزود: بايد همه ما عملكردي داشته باشيم كه در روز ملاقات با اين شهيدان سرافكنده و عاجز از هرگونه پاسخ به سوال هاي آنها نباشيم.
فرزند شهيد تندگويان خواستار توجه بيشتر به وضعيت معيشتي خانواده ها و فرزندان شهدا شد و افزود: ما در قبال بازماندگان شهدا مسئوليم.
وي تصريح كرد: براي اعلام نتيجه عملكرد ها نبايد آن را با سال ها پيش مقايسه كنيم بلكه بايد ببينيم چه كاري بايد انجام مي داديم و اكنون چه كرده ايم.
تندگويان از پدرش به عنوان تنهاترين سردار ايراني ياد كرد و گفت: او مرد استقامت، پايداري و ايثار بود بطوريكه يازده سال در يك زندان انفرادي بدترين و وحشيانه ترين شكنجه ها را از رژيم بعثي تحمل كرد و سپس به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
به گزارش ايرنا، در پايان اين مراسم از جمعي از خانواده هاي معظم شهدا تجليل شد.
شهيد محمد جواد تندگويان دانش آموخته مهندسي نفت از دانشكده نفت آبادان و كارشناسي ارشد مديريت صنعتي از مركز مطالعات مديريت ايران بود.
وي در كابينه شهيد محمد علي رجايي به وزارت نفت رسيد، در آبان ۱۳۵۹ درحاليكه يك ماه از وزارتش مي گذشت، براي بازديد از پالايشگاه آبادان عازم جنوب شد.
تندگويان در جاده ماهشهر به آبادان توسط نيروهاي ارتش عراق اسير و پس از سال ها اسارت و شكنجه به فيض شهادت نائل شد.
سرانجام پس از پايان جنگ تحميلي و تبادل اسرا و تحويل شهدا، پيكر محمد جواد تندگويان كه در اثر شكنجه در عراق جان سپرده بود، به ايران منتقل شد و در تاريخ ۲۵ آذر ۱۳۷۰ به خاك سپرده شد.
گ/ 7153 **خبرنگار: هُدا استكي** انتشار: سلطانمرادي
كانال اطلاع رساني: https://telegram.me/esfahanirna