۱ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82355333
T T
۰ نفر
پنج میلیون نسخه در چهار ماه، الكترونیكی شد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پنج میلیون نسخه دارویی به صورت الكترونیكی در چهار ماه گذشته ثبت شد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا ، رسول دیناروند روز چهارشنبه در اولین همایش یك روزه داروسازی بیمارستان در پژوهشگاه نیرو در جمع خبرنگاران افزود: برای اینكه نسخه پیچی ها را به صورت الكترونیكی انجام دهیم، زیرساخت های آن را در داروخانه های كشور فراهم آورده ایم و اگر بیمه ها همكاری كنند تمام نسخه های دارو در سال 96 الكترونیكی خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: برای اینكه نسخه های دارویی به صورت الكترونیكی ثبت شود به پنج سال زمان نیاز داشتیم كه یك و نیم سال آن سپری شده است.
رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص پرونده های الكترونیك نیز گفت: ایجاد پرونده الكترونیكی، جنبه های مختلف دارد كه تشكیل آن در حوزه شبكه بهداشتی و درمانی در حال انجام است و این پرونده برای 50 درصد جمعیت تحت پوشش، این پرونده تشكیل شده است.
دیناروند در ادامه به توسعه خدمات دارویی در بیمارستان ها اشاره كرد و افزود: ارجاع بیماران برای تهیه دارو و تجهیزات پزشكی به خارج بیمارستان ها اكنون با اجرای طرح تحول سلامت به كمتر از سه درصد رسیده است.
وی با تاكید بر نقش داروسازان بیمارستانی در بیمارستان گفت: وجود آنان برای رعایت دستورات دارویی پزشكان و نیز تهیه تركیبات دارویی به ویژه در شیمی درمانی ضروری است اما اكنون از این مساله غفلت شده است.
رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان كرد: می خواهیم در ادامه طرح تحول سلامت ، جایگاه داروسازان بیمارستانی را تقویت كنیم .
دیناروند تصریح كرد: در بخش های نظارتی معاونت های غذا و دارو و همچنین در بخش خصوصی، داروساز كم داریم .
اولین همایش داروسازی بیمارستانی با محورهایی همچون د اقتصاد داروخانه های بیمارستانی، آموزش در عرصه بیمارستان و ایمنی بیمار در تالار خلیج فارس پژوهشگاه نیرو به مدت یك روز برگزار شد.
اجتمام**9185**1776
خبرنگار : سادات حسینی خواه ** انتشاردهنده: لیلا خطیب زاده
۰ نفر