۳ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82357438
T T
۰ نفر
سازمان ملل پیشنهاد تاجیكستان برای نامگذاری دهه'آب برای توسعه پایدار' را پذیرفت

دوشنبه - ایرنا - مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشنهاد تاجیكستان را برای اعلام 10 سال 2018 تا 2028 به عنوان دهه بین‌المللی عملیات 'آب برای توسعه پایدار' تصویب كرده است.

به گزارش ایرنا از رسانه های محلی تاجیكستان، امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیكستان، دیروز(پنجشنبه) این موضوع را در پیام خود به پارلمان این كشور اعلام كرد.
سایت ریاست جمهوری تاجیكستان با انتشار نامه تبریك پیتر تمسون، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به رحمان كه در آن آمده است این قطعنامه در مورد اعلام دهه بین‌المللی 'آب برای توسعه پایدار' روز چهارشنبه اول دی‌ ماه از سوی اعضای این سازمان به تصویب رسیده است.
امامعلی رحمان پیشنهاد اعلام دهه بین ‌المللی عملیات 'آب برای توسعه پایدار' را در همایش بین‌المللی عملیات 'آب برای حیات' كه تابستان سال گذشته در شهر دوشنبه برگزار شد، ارائه كرده بود.
تاجیكستان یكی از كشورهای دارای غنی‌ترین ذخایر آبی در جهان محسوب می‌شود.بیش از 60 درصد ذخایر آبی آسیای میانه از یخچال‌هایی سرچشمه می‌گیرند كه در كوهسار پامیر تاجیكستان واقع هستند.
به گفته كارشناسان، تغییرات اقلیمی تاثیرات شگرفی در وضعیت یخچال‌های طبیعی در جهان گذاشته و تاجیكستان یكی از آسیب پذیرترین كشورها در برابر پیامدهای تغییرات جوی محسوب می‌شود.
آساق**1590
انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان
۰ نفر