۴ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82358322
T T
۰ نفر
نخستين پاركينگ طبقاتي در سنندج به بهره برداري مي رسد

سنندج-ايرنا- شهردار سنندج با اشاره به اتمام عمليات احداث پروژه پاركينگ طبقاتي عبدالعلي سنندجي گفت: اين پاركينگ پنجم دي ماه جاري با حضور مسئولان به بهره برداري مي رسد.

منوچهر فخري روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با توجه به بافت قديمي و سنتي مر كز شهر و هندسه محدود خيابان ها و كوچه هاي بازار مكان مناسبي براي پارك كردن وسايل نقليه درهسته مركزي شهر وجود نداشت.
وي اظهار كرد: پارك خودروها در خيابان هاي اصلي شهر باعث بوجود آمدن گره هاي ترافيكي در مراكز شهر شده و اين امر منجر به اتلاف زمان و همچنين منابع مالي براي شهروندان شده بود.
شهردار سنندج ادامه داد: با هدف رفع مشكل ترافيك در هسته مركزي شهر عمليات احداث نخستين پاركينگ طبقاتي با لحاظ كردن نوع دسترسي، ارزش ملك و تاثير آن بر كاهش و روانسازي ترافيك در سال 93 آغاز شد.
وي با بيان اينكه اين پاركينگ در زميني به مساحت يك هزار و 900 متر مربع و زير بناي كل 11 هزار و 400 متر مربع در شش طبقه احداث شده است گفت: اين پاركينگ شامل دو طبقه زيرزمين، همكف و سه طبقه است كه با سازه بتني و سقف دال بتني احداث شده است.
فخري افزود: اين پاركينگ مجهز به سيستم هوشمند براي كنترل ورود و خروج پارك خودرو، سيستم اعلان حريق و دوربين مدار بسته و همچنين مجهز به سيستم كارت محاسبه هزينه براي مديريت پرداخت است.
فخري از بهره برداري از نخستين پاركينگ طبقاتي در سنندج خبر داد و گفت: اين پاركينگ كه گنجايش 435 خودرو را دارد فردا با حضور مسئولان استاني مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
شهردار سنندج بيان كرد: براي احداث اين پاركينگ عملياتي نظير 12 هزار متر مكعب خاكبرداري،750 تُن آرماتور، 12 هزار و 500 متر مربع قالب بندي، سه هزار متر مربع نماسازي با تركيب سنگ و آجر و همچنين 800 متر طول نورپردازي انجام شده است.
فخري هزينه احداث اين پاركينگ را 95 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: اين ميزان هزينه از محل اعتبارات داخلي شهرداري تامين شده است.
وي اظهار اميدواري كرد: با احداث اين پاركينگ شاهد كاهش و روانسازي ترافيك در بخشي از محدوه سطح شهر باشيم.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي /** انتشار دهنده: اميد بهمني