۴ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۰۷
کد خبر: 82359042
T T
۰ نفر
معاون خدمات شهري شهرداري: امسال 51 متكدي در خوي ساماندهي شده است

اروميه- ايرنا- معاون خدمات شهري شهرداري خوي با اشاره به اينكه امسال 51 متكدي از سطح اين شهر جمع آوري و ساماندهي شده است، گفت: از اين تعداد 22 نفر مرد و 29 نفر زن هستند.

به گزارش ايرنا، ابراهيم خليل گلصنم لو روز شنبه در پنجمين جلسه ساماندهي متكديان در خوي با اشاره به اينكه براي اين متكديان پرونده قضايي تشكيل شده است، افزود: اكثر متكديان زن جمع آوري شده از سطح شهر، غير بومي و از استان هاي جنوبي كشور بودند.
وي با اشاره به اينكه مردم اغلب از نيت ها و آسيب هاي اجتماعي متكديان آگاهي كافي ندارند، اظهار كرد: استفاده از ترفندهايي چون برانگيختن احساسات شهروندان از سوي متكديان زن در هنگام مواجهه با اكيپ جمع آوري متكديان موجب همكاري نكردن شهروندان با ماموران سد معبر مي شود.
وي افزود: پيگيري مستمر جمع آوري متكديان با حضور نيروي انتظامي و شهرداري، تحويل افراد معلول و كودكان بي سرپرست و مهجورين به بهزيستي و افراد نيازمند جهت توانمند سازي به كميته امداد و مراكز نيكوكاري، ارجاع متكديان غير بومي با همكاري كميته امداد و ماده 17 شهرداري به شهر خود از برنامه لازم و موظفي اين كميته محسوب مي شود.
اسكان شبانه افراد بي خانمان سطح شهر توسط شهرداري و ارجاع افراد معتاد به گرم خانه اي واقع در بلوار مطهري، اطلاع رساني به شهروندان در خصوص ارتباط ساماندهي كمك هاي مردمي با تكدي گري و اطمينان بخشي به رسيدگي به نيازمندان آبرومند و واقعي با ظرفيت شعب پنج گانه مراكز نيكوكاري، كميته امداد و بهزيستي خوي از سوي شهرداري از جمله مصوبه هاي پنجمين جلسه ساماندهي متكديان بود.
به گزارش ايرنا، يكي از نامطلوب ترين ناهنجاري هاي اجتماعي تكدي گري است كه علاوه بر بر هم زدن سيماي شهري موجب بروز برخي از مشكلات اجتماعي ديگر مي شود.
* مهمترين اخبار ايرناي كشور و آذربايجان غربي را به صورت لحظه به لحظه از كانال تلگرامي اين رسانه به آدرس @irnaoromiye دريافت كنيد.
7133/3072 ** خبرنگار: سعيد فرجي ** انتشاردهنده: عليرضا فولادي