۴ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82359237
T T
۰ نفر
بيله سوار مغان قابليت زيادي در رونق صنعت سنگ هاي قيمتي دارد

اردبيل - ايرنا - فرماندار بيله سوار مغان گفت: اين شهرستان قابليت هاي زيادي در رونق صنعت سنگ هاي قيمتي دارد و مي تواند با بازاريابي و صادرات به كشورهاي ديگر نقش بسزايي در توسعه اقتصاد منطقه ايفا كند.

آرام حليم روز شنبه در بازديد از كارگاه صنايع دستي در رشته تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي افزود: سرمايه گذاري و اعطاي تسهيلات براي توسعه صنعت سنگ هاي قيمتي در منطقه بيله سوار با توجه به ظرفيت هاي موجود و هم مرز بودن با كشور جمهوري آذربايجان توجيه اقتصادي دارد.
او بر لزوم آموزش هاي لازم به علاقمندان اين رشته تاكيد كرد و گفت: ارتقاي كمي و كيفي آموزش هاي مهارت ها و جذب سرمايه گذار به ويژه در بخش صنعت و گردشگري مهم ترين راهبرد مد نظر براي اشتغال زايي در اين شهرستان است.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي فرمانداري بيله سوار ، فرنام حامد ، رييس اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري بيله سوار نيز گفت: در صورت تخصيص اعتبار نسبت به راه اندازي كارگاه و برگزاري كلاس هاي آموزشي در رشته تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي اقدام خواهد شد.
كارگاه سنگ هاي قيمتي بيله سوار در فضايي به متراژ 16متر مربع با سرمايه اوليه و شخصي 300 ميليون ريالي توسط دبير و هنرمند صنايع دستي صفر ندايي احداث و راه اندازي شده است.
اين كارآفرين خوش ذوق به مدت 1.5 سال است كه رشته تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي را شروع كرده و دوره هاي آموزشي لازم را گذرانده است.
ندايي علاوه بر گذراندن رشته تراش سنگ هاي قيمتي ، دوره آموزشي گوهرشناسي را نيز با موفقيت گذرانده و موفق به دريافت گواهينامه آموزشي شده است ، وي در رشته خوشنويسي نيز از سال 72 فعاليت دارد و هم اكنون جزو انجمن خوشنويسان ايران است.
بيله سوار مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016