۶ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82362463
T T
۰ نفر

كاهش سن خشونت در استان اردبيل

۶ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82362463
كاهش سن خشونت در استان اردبيل

اردبيل - ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب اردبيل گفت: در سال هاي اخير متاسفانه شاهد كاهش سن خشونت در استان هستيم و اين امر ايجاب مي كند تا اقدامات موثرتري با همكاري تمام دستگاه هاي ذيربط استان انجام شود.

ناصر عتباتي روز دوشنبه در جلسه شوراي استاني پيشگيري از وقوع جرم استان افزود: اقدامات پيشگيرانه فرهنگي و اجتماعي از اولويت هاي دستگاه قضايي بوده و در زمينه برخي از جرايم و برخورد با اراذل و اوباش مهم ترين پيشگيري تداوم اقدامات كيفري است.
او تشريح كرد: دستگاه قضايي اقدامات قاطع و محكمي در برخورد با اين گونه افراد انجام مي دهد.
عتباتي همچنين با اشاره به دستگيري تعدادي از اراذل و اوباش در استان گفت: براي اين افراد پرونده هاي نظارتي در زندان تشكيل شده و اين افراد از حداقل ترين امتيازات برخوردار نخواهند بود.
او همچنين از شناسايي اماكن مخروبه و پاتوق هايي كه محل تجمع افراد معتاد و برخي از اخلالگران نظم و امنيت مي باشند خبر داد و افزود: دستگاه قضايي ، نيروي انتظامي ، شهرداري و ساير دستگاه ها از هماهنگي خوبي براي شناسايي و پاكسازي اين اماكن برخوردار هستند.
وي مشروبات الكلي را نيز يكي از عوامل اصلي در ايجاد خشونت و ضرب و جرح ذكر و اظهار كرد: برخورد شديد كيفري با اينگونه جرايم از اولويت هاي دستگاه قضايي است.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي دادگستري اردبيل ، معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان اردبيل نيز در اين جلسه گفت: اردبيل يكي از امن ترين استان هاي كشور است و جرايم خشن در اين استان خيلي كم است ولي موارد مربوط به خشونت هاي جزيي و خرد و سبك در استان اتفاق مي افتد.
وي گفت: تحقيقات و پژوهش هاي مختلفي انجام شده و علل ، عوامل و راهكارها مشخص شده و وظايف تقسيم و تفكيك و به ادارات ابلاغ شده است.
او اظهار كرد: در سايه تلاش هايي كه از سال 92 شروع شده هر سال شاهد كاهش خشونت هاي جزيي در اردبيل هستيم ، آنچه كه مهم است هماهنگي براي استمرار اين حركت است.
او افزود: آموزش مهارت هاي رفتاري ، اجتماعي ، فرهنگي و خانوادگي و نقش آموزش و پرورش ، صدا و سيما ، سازمان تبليغات و بقيه نهادهاي اجتماعي در اين بين مهم است و موضوع سياست دادگستري اين استان در جرايمي كه به نظم امنيت و آرامش مربوط است برخورد قاطع ، شديد و محكم است.
خبرنگار : گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016