۷ دی ۱۳۹۵، ۵:۱۵
کد خبر: 82362639
T T
۰ نفر

توفان كریسمس 6 نفر را در فیلیپین كشت

۷ دی ۱۳۹۵، ۵:۱۵
کد خبر: 82362639
توفان كریسمس 6 نفر را در فیلیپین كشت

كوالالامپور – ایرنا – توفان سهمگین كریسمس كه از روز یكشنبه هفته جاری فیلیپین را مورد هجوم قرار داد، باعث كشته شدن دستكم 6 نفر و ناپدید شدن هشت نفر دیگر شد.

به گزارش ایرنا، وقوع این توفان در تعطیلات كریسمس باعث وزش بادهای سنگین، بارش شدید باران و سیل های ویرانگر شد و عصر دوشنبه با كاهش سرعت از فیلیپین خارج شد.
این توفان كه از آن به نام 'ناك – تن' نیز یاد می شود و 235 كیلومتر در ساعت سرعت داشت، باعث رانش زمین در بخش های از فیلیپین شد.
به نوشته روز سه شنبه تارنمای 'ای.بی.سی' استرالیا، در میان كشته شدگان یك زوج فیلیپینی قربانی سیل ناشی از این توفان شدند و یك مرد سالمند نیز زیر آوار دیوار جان خود را از دست داد. فرد دیگری نیز در استان 'كیوزون' بر اثر برق گرفتگی كشته شد.
این تارنما چگونگی كشته شدن 2 نفر دیگر را اعلام نكرد.
علاوه بر این قربانیان، یك قایق مسافربری با هشت خدمه روز دوشنبه در سواحل استان 'باتانگاس' غرق شد كه از سرنوشت این افراد تاكنون گزارشی ارائه نشده است.
مقامات شهری فیلیپین اعلام كردند براثر این توفان حدود 400 هزار نفر مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده و بیش از 80 درصد از پروازهای داخلی و بین المللی به دلیل توفان لغو شد.
دستور دولت فیلیپین به منظور تخلیه سواحل این كشور كه افراد زیادی برای تعطیلات كریسمس و جشن های سال نو در آنجا اقامت كرده بودند و همچنین قطع برق در بسیاری از نقاط پرجمعیت باعث اختلال در مراسم سال نو میلادی شد.
وقوع این توفان در فیلیپین كه بیشتر جمعیت آن را مسیحیان تشكیل می دهند باعث شد بسیاری از افراد در بنادر مختلف گیرافتاده و به دلیل شرایط دریایی نتوانند به مقاصد مورد نظر خود سفر كنند.
توفان 'ناك – تن' ساعات پایانی روز گذشته با كم كردن قدرت خود با سرعت حدود 180 كیلومتر در ساعت از سواحل غربی فیلیپین به سمت دریای جنوبی چین به حركت خود ادامه داد.
این توفان از نظر سرعت مشابه توفان 'های یان' بود كه در نوامبر سال 2013 فیلیپین را مورد هجوم خود قرار داد و بر اثر آن دستكم هفت هزار و 500 نفر كشته شدند و بیش از دو میلیارد و 860 میلیون دلار زیان اقتصادی به این كشور وارد شد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی