اقشار آسيب پذير مورد توجه و حمايت دولت قرار دارند

قزوين - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري قزوين گفت: حمايت از اقشار آسيب پذير و توانمندسازي آنها مورد توجه جدي دولت تدبير و اميد قرار دارد.

به گزارش ايرنا، سيدسعيد شاهرخي بعدازظهر سه شنبه در بازديد از كارخانجات گروه بهداشتي فيروز كه از معلولان به عنوان نيروي انساني شاغل در آن واحد بهره مي برد، افزود: توجه به معيشت مردم، اشتغال زايي براي جوانان و بهبود وضع توليد از اولويت هاي مهم دولت يازدهم از ابتداي فعاليت خود بوده است.
وي با اشاره به اينكه خلا موجود در معيشت، اشتغال و توليد كشور در ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد به طور محسوسي قابل لمس بود، ادامه داد: شرايط در ابتداي كار دولت به سمتي پيش مي رفت كه شاهد كاهش فعاليت سرمايه گذاران، ركود توليد و افزايش تورم بوديم اما اكنون شاهد رونق سرمايه گذاري، كنترل تورم و ثبات بازار از سوي دولت يازدهم هستيم.
وي يادآور شد: در قزوين نيز رونق توليد و اشتغال از اولويت هاي اصلي مديريت ارشد استان است كه در اين زمينه هر هفته شاهد برگزاري نشست هاي مختلفي در اين زمينه هستيم.
وي در ادامه يكي از برنامه هاي مهم وزارت كشور را توجه به بهبود شاخص هاي اجتماعي عنوان و اضافه كرد: در همين زمينه امسال اين وزارتخانه براي كاهش آسيب هاي اجتماعي، اعتبارهاي خوبي را در نظر گرفته است.
به گفته شاهرخي، در حوزه مسائل اجتماعي، بهزيستي از دستگاه هاي مهمي محسوب مي شود كه در خدمت رساني به اقشار آسيب پذير جامعه نقش كليدي دارد.
وي ادامه داد: ايجاد اشتغال براي افراد تحت پوشش بهزيستي امسال در استان قزوين 510 مورد بود كه تاكنون با ايجاد 410 شغل، 80 درصد آن محقق شده است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار قزوين در پايان ضمن قدرداني از مديريت اين واحد توليدي براي اشتغال زايي معلولان و فعاليت در راستاي تونمندسازي اين قشر، گفت: اگر بخواهيم كاري را مصداق اخلاق، معنويت و الگويي براي اقتصاد مقاومتي بدانيم، آن را بايد در اين واحد توليدي مشاهده كرد.
به گزارش ايرنا، 92 درصد از نيروي انساني شاغل در واحد توليدي گروه بهداشتي فيروز واقع در شهر صنعتي البرز قزوين را معولان تشكيل مي دهند.
در اين واحد توليدي 202 معلول جسمي و حركتي، 52 معلول نابينا، 92 معلول ناشنوا و 8 معلول ويلچرنشين مشغول به كار هستند.
3013/8054*خبرنگار: رضا اولادي** انتشار دهنده: رضا اسدي