۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82368925
T T
۰ نفر
دستاوردهاي پژوهشي جهاد دانشگاهي بدرستي بهره برداري نمي شود

شهركرد - ايرنا - رييس جهاد دانشگاهي كشور از دستگاههاي اجرايي در خصوص بهره برداري نادرست از دستاوردهاي پژوهشي و فناورانه اين نهاد گلايه كرد.

به گزارش ايرنا،حميد طيبي عصر شنبه در حاشيه افتتاح مرحله نخست مركز آموزشي، تحقيقاتي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران اظهار كرد: با وجود توانمندي اين نهاد در توليد فناوري و حوزه پژوهش و برغم اختصاص بودجه و هزينه كرد اعتبار از سوي برخي سازمان ها در انجام طرح هاي پژوهشي، از نتايج تحقيقات پژوهشي اين نهاد به صورت مطلوب بهره برداري نمي شود.
وي علاقه برخي رئيسان به خريد كالا از خارج و نبود اعتماد به توليدات داخلي را دليل عدم استقبال بهره برداران از نتايج پژوهش هاي جهاددانشگاهي عنوان كرد.
طيبي در ادامه حذف تحريم ها را از برنامه هاي دولت يادآور شد و آن را عاملي در انتقال تكنولوژي از خارج به داخل كشور دانست و گفت نبايد رفع تحريم ها به منزله ورود بي برنامه محصولات و كالاهاي خارجي به كشور تلقي شود و بايد از اين فرصت در مسير انتقال، ارتقا و توليد تكنولوژي داخلي بهره برداري كرد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: در سند علمي كشور كه در شوراي انقلاب فرهنگي تصويب شده، بر انتقال فناوري خارجي به داخل كشور در پروژه هاي تكرار پذير تاكيد شده است.
طيبي افزود: در اين سند مسئوليت اين امر با پنج موضوع به جهاددانشگاهي محول شده است.
وي ساخت تجهيزات ريلي براساس تكنولوژي ابزار وارداتي، تجهيزات توليد آب شيرين، ابزار و فناوري هاي صنعت نفت و گاز را نمونه اي از جمله اين موضوعات برشمرد.
وي بيان كرد: جهاد دانشگاهي فعاليت هاي خود را بر پايه توسعه علم و فناوري در كمك به تحقق اقتصاد مقاومتي بنا نهاده و در اين زمينه بخصوص در توليد فناوري هاي مرتبط با صنعت نفت، ساخت دكل هاي حفاري، تجهيزات و توليد مواد شيميايي مورد نياز كشور موفق عمل كرده است.
وي همچنين انجام فعاليت هاي پژوهشي اندك اما در مقياس عظيم در سطح ملي را از برنامه هاي آتي اين نهاد فرهنگي عنوان كرد.
رييس جهاد دانشگاهي كشور براي شركت در افتتاح ساختمان جهاد دانشگاهي چهارمحال وبختياري به شهركرد سفر كرده است.
خبرنگار: شكوفه سليماني**انتشاردهنده: جهانبخش صفري دهكردي
8125/6021،
۰ نفر