۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82369533
T T
۰ نفر

تشييع پيكر يك مرزبان شهيد در تربت حيدريه

۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82369533
تشييع پيكر يك مرزبان شهيد در تربت حيدريه

تربت حيدريه- ايرنا- پيكر مرزبان شهيد ستوان يكم امير نامدار صنوبري معاون پاسگاه هنگ مرزي تايباد روز يكشنبه با حضور مسئولان و مردم شهيدپرور تربت حيدريه تشييع شد.

به گزارش ايرنا شهيد نامدار، به همراه فرمانده اين هنگ سروان جواد آرمش، روز جمعه گذشته در درگيري با اشرار و سوداگران مرگ به شهادت رسيدند.
امام جمعه تربت حيدريه در آيين تشييع جنازه اين شهيد كه از ميدان شهدا تا مقابل مسجد جامع تربت حيدريه برگزار شد، گفت: شهادت امتياز بزرگي براي شهيدان و افتخاري بزرگ براي نظام جمهوري اسلامي است.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتي افزود: پيام شهيدان نيز مشخص و اين است كه از اسلام ناب، نظام اسلامي و نيز ولايت فقيه پشتيباني كنيد.
شهرستان تايباد بيش از 90 كيلومتر مرز مشترك با افغانستان دارد و با توجه به شرايط اين كشور از نظر توليد انواع مواد مخدر و شرارت، شاهد درگيري هاي فراوان با اشرار و قاچاقچيان در اين مرز هستيم.
تعقيب اشرار در اين منطقه به علت سخت گذر بودن آن بسيار مشكل است اما اين دو مرزبان دلير روز جمعه اشرار را حدود 15 كيلومتر تعقيب كرده و در ارتفاع 2هزار متري با شجاعت با آنان جنگيدند كه در حين درگيري به شهادت رسيدند.
پيكر شهيد ستوان يكم امير نامدار، پس از تشييع در زادگاهش روستاي صنوبر، در 12 كيلومتري تربت حيدريه، در خاك آرام گرفت و پيكر شهيد سروان جواد آرمش نيز فردا در شهرستان زاوه تشييع خواهد شد.
استان خراسان رضوي 300 كيلومتر مرز مشترك با كشور افغانستان دارد.
شهر 130 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
خبرنگار: عليرضا حسيني مقدم ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
6121/5132
۰ نفر