۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱
کد خبر: 82369746
T T
۰ نفر
صدا و سيما بايد تابلوي ايجاد اميد در جامعه باشد

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان گفت: صدا و سيما دستگاهي است كه بايد تابلوي پخش برنامه هاي حكومتي و ايجاد اميد در مردم و جامعه باشد.

به گزارش روابط عمومي استانداري كرمان، عليرضا رزم‌ حسيني روز يكشنبه در نشست شوراي مديران و معاونان صدا و سيماي مركز استان كرمان افزود: دغدغه انقلاب اسلامي را رهبر معظم انقلاب اسلامي به عنوان يكي از مسائل مهم كشور مطرح مي كند.
وي تصريح كرد: استمرار و بقاي جمهوري اسلامي با اقتصاد و اشتغال گره خورده و اگر ما مديران نتوانيم كارآمدي خود را در حوزه اقتصاد و اشتغال ثابت كنيم، ادامه وضع موجود شايد با مشكلاتي مواجه شود.
استاندار كرمان گفت: اقتصاد و اشتغال مردم در اقتصاد مقاومتي به عنوان يكي از راهبردهاي نظام جمهوري اسلامي قرار گرفته و 10 سال است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي سالها را به عناوين اقتصادي نامگذاري مي كنند.
وي افزود: اگر همه دستگاه ها در زمينه اقتصاد مقاومتي مشاركت نكنند در اقتصاد موفقيتي نخواهيم داشت.
رزم حسيني اضافه كرد: همان طور كه براي دفاع از خاك خود در برابر دشمن جهاد مي كنيم امروز هم بايد در برابر حمله دشمن به اقتصاد كشور پا به عرصه بگذاريم و در برابر دشمن اقتصادي كه اقتصاد خانوار و روستا را نشان گرفته نيز حركت فراگير و جهاد اقتصادي داشته باشيم.
وي گفت: اگر انتظار از دستگاه هاي دولتي مطرح مي شود به معناي انتقاد نيست بلكه به مفهوم فراخوان براي ياري كردن در راستاي نجات اقتصاد ايران و ايجاد اشتغال براي جوانان است.
مقام عالي دولت در استان كرمان افزود: حكومت و اسلام در راستاي تعالي و رسيدن به قرب الهي است و حكومت وسيله اي است كه مردم در راستاي ارتقاي فرهنگ ديني، اسلامي و اقتصادي گام بردارند.
وي با اشاره به اينكه اقتصاد مقاومتي دغدغه اصلي مديران استان كرمان است تصريح كرد: حركت در مسيرهاي حاشيه اي، ضربه به استان كرمان است بنابراين همواره از اين امر پرهيز كرده ايم.
رزم حسيني از ارائه طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتي قلعه گنج در استان كرمان سخن به ميان آورد و گفت: تفكر بخش خصوصي را دارم و دولت را با تفكر بخش خصوصي در استان كرمان اداره كرده ام و زماني كه ظرفيت هاي قلعه گنج و در كنار آن محروميت مردم را ديدم با خود گفتم اگر اين شهرستان متعلق به من بود آن را چگونه اداره مي كردم و مي ساختم.
وي با تاكيد بر اينكه مردم قلعه گنج بسيار عزتمند و داراي طبع بلندي هستند افزود: اين سئوال مطرح است چرا با اين سرمايه اجتماعي نتوانستيم شهرستان قلعه گنج را بسازيم.
استاندار كرمان بيان كرد: از سعيدي كيا رئيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي خواستم مديريت شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتي قلعه گنج را بر عهده گيرد زيرا مشكل ما مشكل مديريت است.
وي گفت: تغيير نگرش مردم از نگاه به دولت به نگاه به خود را در قلعه گنج شاهد هستيم و طرح شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتي قلعه گنج يك طرح طولاني مدت است.
رزم حسيني افزود: صدا و سيما به عنوان دستگاهي است كه بايد تابلوي پخش برنامه هاي حكومتي و ايجاد اميد در مردم باشد و ضربه به اميد مردم موجب مي شود به اقتصاد مقاومتي ضربه وارد شود.
وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند 'قلعه گنج، اقتصاد مقاومتي مد نظر ماست و برويد و منطقه را ببينيد'
مقام عالي دولت در استان كرمان خاطرنشان كرد: مردم قلعه گنج امروز اميدوار شده و شاخص هاي امنيتي در منطقه 70 درصد افزايش يافته است و مردم نيز پول هاي خرد خود را براي مشاركت در برنامه هاي اقتصاد مقاومتي آورده اند و اين به معناي دفاع از اقتصاد كشور است.
وي گفت: بايد بدانيم گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي را چگونه مي توان پياده كرد و بايد حركتي را انجام دهيم كه مردم همان طور كه مجاهدان دوران دفاع مقدس را تقديس مي كردند امروز هم سرمايه گذاران و كارآفرينان را قدر بدانند.
رزم حسيني عنوان كرد: در روستاها بايد كاري انجام دهيم كه مردم به ثروت هاي خود آگاهي پيدا كنند.
وي با اشاره به گسترش حاشيه نشيني در شهرها تصريح كرد: در دولت تدبير و اميد با زمين خواري و حاشيه نشيني در كرمان مقابله كرديم و حتي 10 متر به شهر كرمان اضافه نشد.
استاندار كرمان گفت: نبايد به اميد مردم لطمه بزنيم و اين هنري نيست كه اميد مردم را نااميد كنيم و بايد اميد مردم را تقويت كنيم.
استاندار كرمان افزود: استان كرمان ظرفيت بسيار بالايي دارد و مي تواند يك استان خودكفا باشد.
** پخش بيش از 51 هزار دقيقه برنامه با موضوع اقتصاد مقاومتي از شبكه استاني
مديركل صدا و سيما مركز استان كرمان نيز گفت: بيش از 51 هزار دقيقه برنامه با موضوع اقتصاد مقاومتي طي 9 ماهه گذشته در صدا و سيماي مركز استان كرمان پخش شده است.
احمد عليرمضاني افزود: كرمان، استاني زرخيز اما ناشناخته است و اگر بتوانيم به معرفي ظرفيت هاي اين استان بپردازيم موجب دلبستگي و توجه كرماني ها به زادگاه خود مي شود و در اين راستا حركت كرديم و كارهاي زيادي انجام شده است.
وي ادامه داد: استفاده حداكثري از شبكه هاي سراسري در دستور كار قرار گرفته و 51 هزار و 107 دقيقه برنامه با موضوع اقتصاد مقاومتي طي 9 ماهه گذشته در صدا و سيماي استان كرمان پخش كرده ايم.
مديركل صدا و سيماي مركز استان كرمان گفت: بر اساس پژوهشي انجام شده 51 درصد مردم اولويت رئيس جمهور آينده را تحقق اقتصاد مقاومتي عنوان كرده اند.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي، اقتصاد مقاومتي را راه نجات كشور دانسته اند و ما در صدا و سيماي مركز كرمان در راستاي اميدآفريني هم گام برمي داريم.
عليرمضاني عنوان كرد: صفحه اختصاصي كرمان در خبرگزاري صدا و سيما به زودي افتتاح مي شود.
** گزارش اقتصاد مقاومتي شبكه كرمان پخش ملي شده است
معاون خبر صدا و سيماي مركز استان كرمان نيز در سخناني گفت: طي 9 ماهه سال جاري 90 گزارش با موضوع اقتصاد مقاومتي در صدا و سيماي مركز استان كرمان توليد شده است كه اين گزارش ها از شبكه هاي ملي هم پخش شده است.
ميركمالي ادامه داد: 60 درصد خبرها مربوط به دولت است و نشان مي دهد ما سعي كرده ايم كوتاهي نكنيم، هر چند مشكلات زيادي در شهرستان ها داريم اما در ايجاد اميد به مردم تلاش مي كنيم.
** گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي در برنامه هاي صدا و سيماي مركز كرمان
جانشين صدا و سيماي مركز استان كرمان نيز گفت: تعريف مشخصي براي گفتمان سازي و فرهنگسازي اقتصاد مقاومتي وجود نداشت و هنوز هم مشخص نشده بنابراين صدا و سيماي مركز استان كرمان سعي كرد از ابتدا كار را با برنامه ريزي مدون آغاز كند.
مرتضي ميقاني افزود: برنامه اقتصاد مقاومتي صدا و سيماي مركز استان كرمان در اواخر فروردين ماه سال جاري تدوين شد و از جامع ترين تعريف براي اقتصاد مقاومتي آغاز كرديم كه از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي ارائه شده است و به اركان و الزامات اقتصاد مقاومتي رسيديم.
ميقاني ادامه داد: چند موضوع به عنوان ركن و پنج الزام از سوي معظم له براي اقتصاد مقاومتي مشخص و براي هر يك از عناوين نيز برنامه هاي عملياتي مشخص شده است.
وي گفت: برنامه هاي صدا و سيماي مركز استان كرمان ملزم به پرداختن اقتصاد مقاومتي شدند و در اين راستا تقسيم كار صورت گرفت و اين بدين معنا نيست كه در حوزه اقتصاد مقاومتي كار اختصاصي و خاص انجام نشده باشد بلكه برنامه هاي خاص نيز اجرا شده است.
جانشين صدا و سيماي مركز استان كرمان گفت: كمتر روزي است كه بخش خبر صدا و سيماي مركز كرمان خالي از بحث اقتصاد مقاومتي باشد و در حوزه سيما نيز كارهاي خاصي براي اقتصاد مقاومتي انجام شده است.
خبرنگار: حامد سالاري ** انتشار دهنده: نجمه حسني
7420/3029