۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۳۸
کد خبر: 82373183
T T
۰ نفر
70 میلیارد تومان برای تكمیل بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر اختصاص یافت

تهران- ایرنا- معاون وزیر مسكن و شهرسازی در نشست مشترك شب گذشته كه با حضور امیراله حقیقی فرماندار اسلامشهر و نوبخت رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد از تامین اعتبار 70 میلیارد تومانی جهت تكمیل بیمارستان 400 تختخوابی خبر داد.

به گزارش ایرنا ‌به نقل از روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر در این نشست مشترك كه رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از عوامل اجرائی تكمیل بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر حضور داشتند، محمد جعفرعلیزاده اظهار داشت: یكی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به شهرستان اسلامشهر تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار جهت تكمیل بیمارستان 400 تختخوابی بود كه با پیگیری های صورت گرفته اعتبار مورد اشاره جهت تكمیل این بیمارستان تامین شده و پیمانكار مربوطه عملیات اجرائی را با جدیت تمام در روزهای آتی آغاز خواهد كرد.
مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی با بیان اینكه ساخت اسكلت این بیمارستان به اتمام رسیده و ادامه روند احداث آن با تغییراتی بر اساس آخرین استاندارهای سازمان جهانی بهداشت انجام خواهد شد افزود: بیمارستان اسلامشهر در زمینی به مساحت 6 هكتار با 38 هزار متر مربع زیر بنا احداث می شود.
معاون وزیر مسكن و شهرسازی از افزایش تخت های بخش اورژانس این بیمارستان از 20 تخت به 34 تخت خبر داد و گفت: با توجه به اینكه این بیمارستان در نزدیكی 2 اتوبان تهران- قم و تهران – ساوه قرار دارد تلاش شده تا زیر ساخت های لازم جهت پاسخگوئی به نیازهای درمانی جنوب غرب استان تهران در این مركز بزرگ درمانی و بهداشتی پیش بینی شود.
وی با بیان اینكه بر اساس زمان بندی صورت گرفته ان شاءا... این بیمارستان تا 2 سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت تصریح كرد: همزمان با ادامه روند احداث بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر عملیات تجهیز آن نیز توسط وزارت بهداشت و درمان انجام خواهد شد.
علیزاده ادامه داد: برای بیمارستان اسلامشهر 91 تخت مراقبت ویژه، پنج اتاق زایمان با متدهای جدید، 4 بخش تخصصی داخلی، جراحی با 12 اتاق عمل، زنان و زایمان و كودكان و اطفال و كلینیك های فوق تخصصی درمانگاهی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینكه تكمیل و آغاز بهره برداری از این بیمارستان هدیه گرانقدر دولت تدبیر و امید به مردم اسلامشهر خواهد بود افزود: متاسفانه در سالهای گذشته در زمینه احداث بیمارستان در شهرستان های اطراف تهران غفلت شده بود و در حال حاضر دولت در شهرستان های پاكدشت، بهارستان، ملارد و شهر قدس نیز احداث بیمارستان های دیگر را در دستور كار خود دارد.
همچنین در ادامه این نشست دكتر نوبخت نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی و رئیس كمیسیون بهداشت و درمان نیز در سخنانی با بیان اینكه مجمع نمایندگان تهران از تمام ظرفیت خود برای تكمیل این بیمارستان و اتصال اسلامشهر به خط متروی تهران به عنوان 2 خواست مهم مردم این شهرستان استفاده خواهد كرد گفت: پیگیری های لازم از سوی نمایندگان مجلس جهت اختصاص اعتبار قابل توجه به این 2 پروژه مهم در بودجه سال 96 انجام خواهد شد.
وی ضمن قدردانی از تلاش های فرماندار شهرستان و سایر مسئولان اسلامشهر كه پیگیری های مناسبی در جهت رفع نیازهای اساسی اسلامشهر داشته اند افزود: انشاءا... با همت مسئولان این شهرستان و پیگیری و حمایت نمایندگان مجلس خدمات شایسته ای به مردم خونگرم و غیور اسلامشهر ارائه خواهد شد.
در بخش دیگری از این نشست امیر اله حقیقی فرماندار اسلامشهر در سخنانی با اشاره به تخصیص 70 میلیارد تومان جهت تكمیل این بیمارستان در سفر استانی رییس جمهور محترم كشورمان به اسلامشهر تصریح كرد: عملیات اجرائی تكمیل بیمارستان اسلامشهر در حال حاضر به كندی پیش می رود و امیدواریم با اقداماتی كه وزارتخانه های مسكن و شهرسازی و بهداشت و درمان انجام داده اند و پیگیری های مجمع نمایندگان تهران با تامین اعتبارات لازم تكمیل این بیمارستان با سرعت و شدت بیشتری ادامه یابد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان اسلامشهر گفت: در سه سال گذشته 14 خانه بهداشت روستائی و 5 مركز سلامت روستایی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان بازسازی و نوسازی شده اند.
فرماندار اسلامشهر همچنین به ساخت كلینیك ویژه در شهرك قائمیه اشاره كرد و گفت: این كلینیك كه شاید در شهر تهران نیز بی همتا باشد پس از راه اندازی در تمامی تخصص ها به شهروندان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خواهد داد.
حقیقی تصریح كرد: با وجود تلاش های دولت در حوزه بهداشت و درمان و تحولات مثبتی كه در نظام سلامت كشور صورت گرفته با این حال باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز جهت ارتقا سطح خدمات درمانی به شهروندان استفاده كرد و مجموعه شهرستان از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه حمایت خواهد كرد.
شهرستان اسلامشهر یك بیمارستان خصوصی و یك بیمارستان صد تختخوابی تامین اجتماعی دارد و كلنگ بیمارستان 400 تختخوابی در سال 88 بر زمین خورد. رئیس جمهوری در سفر كاروان تدبیر و امید به اسلامشهر در سال گذشته از تخصیص اعتبار ویژه دولتی برای اتمام این بیمارستان خبر داده بود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: اكبر كریمی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/7251 /1539