۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82378689
T T
۰ نفر
737 منزل مسكوني مددجويان كميته امداد خراسان شمالي تعمير شد

بجنورد-ايرنا- مدير تامين مسكن و ساختمان اداره كل كميته امداد امام خميني (ره) خراسان شمالي با بيان اينكه در سال جاري خانه 737 خانواده مددجو بازسازي و تعميرشد، گفت: در اين بخش بيش از هشت ميليارد و 400 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اين اداره كل در روز يكشنبه علي نوري با بيان اينكه اعتبارت هزينه شده در اين بخش از محل منابع دولتي و كمك هاي مردمي تامين شده است اظهار كرد: از مجموع اين ميزان بيش از يك ميليارد و600 ميليون ريال كمك هاي مردمي صرف باز سازي خانه هاي محرومان شد و مابقي از اعتبارات دولتي اختصاص يافت.
وي افزود: انجام خدمات عمراني براي توانمند سازي مددجويان در بخش هاي خريد، ساخت، بهسازي و تعمير مسكن جزء اولويت كميته امداد است.
نوري اظهار كرد: امسال 75 مورد سرويس بهداشتي و 125 مورد حمام نيز براي مددجويان كميته امداد ساخته شده است.
مدير تامين مسكن و ساختمان كميته امداد خراسان شمالي با بيان اينكه سياست هاي توانمندسازي مددجويان بخصوص در زمينه اشتغال و مسكن اولويت مهم در اين نهاد است گفت: تامين مسكن مددجويان تحت حمايت يكي از اهداف اساسي و مهم اين نهاد به شمار مي رود و به اين ترتيب سالانه خدماتي از قبيل ساخت مسكن شهري و روستايي، خريد مسكن مهر، سرويس بهداشتي، حمام، تعميرات كلي و جزيي مسكن براي جامعه هدف اين نهاد انجام مي شود.
نوري با اشاره به ارزيابي انجام شده در رابطه با تعميرات و باز سازي منازل مددجويان در سطح شهرستان ها، گفت: بيشترين واحد هاي باز سازي شده متعلق به شهرستان بجنورد و شيروان است.
وي افزود: امسال 142 واحد مسكوني در اسفراين، 176 واحد در بجنورد، 38 مورد در جاجرم، 96 مورد راز و جرگلان، 142 مورد در شيروان، 76 مورد در فاروج 74 مورد در مانه و سملقان و 11 مورد منزل مددجويي در گرمه مورد بازسازي قرار گرفت.
مدير تامين مسكن و ساختمان كميته امداد استان با بيان اينكه مقام سازي مسكن مددجويان در دو بخش تعميرات كلي و جزيي انجام مي شود گفت: امسال 602 مورد تعميرات كلي و 135 مورد هم تعميرات جزيي توسط اين نهاد انجام شده است.
نوري افزود: خانواده هاي نيازمند تعميرات مسكن، ابتدا توسط مددكاران مربوطه شناسايي و بعد از انجام مراحل لازم و بازديد كارشناسان و نياز سنجي منازل مسكوني بر اساس اولويت به واجدين شرايط، مبالغي در قالب تعمير جزيي و كلي بصورت بلاعوض پرداخت مي شود.
وي اظهار كرد: كميته امداد براي انجام تعميرات كلي 45 ميليون ريال و براي تعميرات جزيي 15 ميليون ريال به مددجويان تسهيلات پرداخت مي كند.
مدير تامين مسكن و ساختمان كميته امداد استان گفت: از خيران مسكن ساز استان دعوت مي شود تا كميته امداد را در تحقق بخشيدن به امر مهم ساخت مسكن مددجويي ياري كنند.
وي افزود: كميته امداد طبق تفاهم نامه اي با بنياد مسكن و سپاه پاسداران عمليات ساخت و بهسازي بافت هاي فرسوده مسكن مددجويان را در دستور كار خود قرار داده كه اين امر سرعت و كيفيت ساخت مسكن مددجويان را افزايش داده است.
با احتساب كمك هاي موردي 130 هزار نفر از جمعيت استان خراسان شمالي زير پوشش كميته امداد امام خميني (ره) هستند.
استان خراسان شمالي 940 هزار نفر جمعيت دارد و از نظر شاخص درآمد در آخرين رده كشور قرار دارد.
3007 / 6042 خبرنگار: ربابه صانعي ** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي