۲۱ دی ۱۳۹۵، ۹:۴۹
کد خبر: 82381407
T T
۰ نفر

او تازه آغاز شد

۲۱ دی ۱۳۹۵، ۹:۴۹
کد خبر: 82381407
او تازه آغاز شد

تهران- ايرنا- روزنامه آفتاب يزد در گزارشي به واكاوي صحبت هنرمندان و ورزشكاران پس از درگذشت آيت الله هاشمي رفسنجاني پرداخت و نوشت: غروب يكشنبه غروب غم انگيزي بود چرا كه يكي از دغدغه مندترين مردان ايراني كه عمر درازي را در راه آسايش و آرامش و بهبود شرايط وطن و هموطن گذرانده بود تن خسته از رنج ها و مشقت ها و بي مهري ها و بي حرمتي ها و نامرادي ها و ناسپاسي هاي فراوان را به ايستگاه پاياني زندگي رساند و چشمان پر اشك از سالهاي سال كژانديشي هاي بي شمار را بر هم نهاد و ديده از جهان فرو بست و براي هميشه دنيا و آنچه درونش است را ترك گفت و به ملكوت اعلي پيوست.

در اين گزارش آمده است: آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني مرد روزهاي سخت، مرد سكوت، مرد سياست و مرد آينده نگر گرچه سالهاي سال مورد هجوم هجمه هاي بي شمار قرار گرفت اما بسياري از مردمي كه او برايشان اين سختي ها را تحمل مي كرد قدرشناس مهر و محبتش بودند و هم در زماني كه در قيد حيات بود و هم در زمانه اكنون دوست دارش بودند و چه از راه دور و چه از راه نزديك با او خاطره هاي فراواني را تجربه كردند. آيت الله گرچه مرد سياست بود اما هرگز خود را در چارچوب سياست قرار نداد و با اهالي فرهنگ و ورزش تعامل سازنده و دوستانه اي داشت و حال كه مرد شماره يك سازندگي از جهان خاكي رخت بر بسته غمي جانكاه و هميشگي بر دل دوستداران و اهالي فرهنگ و هنر گذاشته و آنان را واداشته به پاس يك عمر خدمت صادقانه آيت الله به ايران و ايراني در سوگ او بنشينند و پيام هاي اندوه و ماتم خود را از ارتحال اين مرد بزرگ به رشته تحرير درآورند. در اين مقال كوتاه و به پاسداشت يك عمر تلاش صادقانه آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني پاي پيام هاي هنرمندان و ورزشكاراني مي نشينيم كه اميركبير دوران را دوست داشتند و حال كه او را از دست داده اند در قاب كلام و كلمه به مويه پرداخته اند.


** ابراهيم حاتمي كيا - كارگردان
ابراهيم حاتمي‌كيا - كارگردان سينما - درگذشت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را تسليت گفت. حاتمي‌كيا در پيام تسليت خود آورده است: «انالله و انا اليه راجعون نمي‌شود از انقلاب اسلامي ايران‌ حرف زد، بي‌آن‌كه از آيت‌الله رفسنجاني يادي نكرد. نمي‌شود برگ‌هاي تاريخ انقلاب‌مان را ورق زد، اما نام آيت‌الله رفسنجاني را نديد. حافظه‌ تاريخ انقلاب، بي‌نام آيت‌الله رفسنجاني كامل نيست.»

** ضياءالدين دري – كارگردان
سيدضياءالدين دري كارگردان و نويسنده آثاري تاريخي همچون «كيف انگليسي» و «كلاه پهلوي» با نگارش دلنوشته اي درباره هاشمي رفسنجاني اظهارنظر كرده و او را شخصيتي متمايز در تاريخ دانسته است. وي نوشت: اناالله و انااليه راجعون
شايد بتوان نام و حضور بسياري از شخصيت هاي تاريخ انقلاب اسلامي را حذف و يا تحريف كرد اما نام هاشمي رفسنجاني با تاريخ انقلاب چنان پيوندي دارد كه بدون نام او نمي توان تاريخ انقلاب را نوشت. در تاريخ بيش از يك قرن گذشته فراوان بودند سياستمداراني كه روزگاري محبوب بودند ولي در اثر يك واقعه يا اشتباه و يا سوء تفاهم ملي اعتبارشان را از دست دادند و هرگز نتوانستند محبوبيت خود را تكرار كنند. هاشمي تنها سياستمداري بود كه با صبوري و اتخاذ مواضع درست و توكل به خدا و با تكيه زدن به عالي ترين منصب حكومت. از محبوبيتي كم نظير برخوردار شد. راه و روش او بايد براي همه فعالان سياسي يك الگو بشود؛ خويشتنداري ، صبوري ، بصيرت سياسي، شناخت لحظات تعيين كننده تكيه به نيروي مردمي و پرهيز از دامن زدن به اختلافات درون حاكميتي حوصله و تحمل بي اندازه در مواجهه با وقايع و اختلافات جناحي ، باور نسل جديد در انتقال قدرت و بسيار موارد ديگر ويژگي هاي مردي است كه 5٩ سال در سياست عمر صرف كرد. بسيار بعيد است كسي بتواند ركورد او در همه فعاليت هايش را تكرار كند .


** مسعود ده‌نمكي - كارگردان سينما
مسعود ده نمكي كارگردان سينما كه فيلم رسوايي 2 را در سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر به نمايش گذاشت در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در اينستاگرام خود نوشت: همه از خداييم و به سوي او باز مي گرديم.


** اميرحسين رستمي- بازيگر سينما
اميرحسين رستمي بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: هاشمي با عزت رفت.

** حسام نواب صفوي - بازيگر سينما
حسام نواب صفوي بازيگر سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: بازگشت همه به سوي اوست. تسليت. روحشان شاد و يادشان گرامي.

** ترانه عليدوستي- بازيگر سينما
ترانه عليدوستي بازيگر سينما در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در توئيتر خود نوشت : تسليت و كماكان بهت.

** حامد بهداد - بازيگر سينما
حامد بهداد بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: رفتنت هنوز زود بود.

** رضا كيانيان- بازيگر سينما
رضا كيانيان بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني پستي به رنگ سياه بدون هيچ متني در صفحه اينستاگرام خود منتشر كرد.

** رسول صدرعاملي- كارگردان سينما
رسول صدر عاملي كارگردان سينما در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در اينستاگرام خود نوشت: حس غريبي است ، يه جورايي انگار پشتت خالي شده ، مثل مرگ ناگهاني پدر ، كسي كه بودنش خوب بود و دلت را گرم مي‌كرد با بودنش ، صبوري و تحمل درس بزرگ او بود و حالا نبودنش را چرا نمي‌فهمم ، حس تلخ عجيبي است حداقل براي هم نسلان من و همه آنها كه چه هزينه هايي دادند براي انقلاب و آرمانهايشان.

** سعيد سهيلي - كارگردان سينما
سعيد سهيلي كارگردان سينما كه فيلم گشت ارشاد 2 را در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر به نمايش مي گذارد در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در اينستاگرام خود نوشت: هرگز تو را فراموش.

** حسين پاكدل- بازيگر سينما
حسين پاكدل بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: مردان بزرگ محصول يك زمانند براي تمام زمانها و او تازه آغاز شد.

** مهران مديري - بازيگر سينما
مهران مديري كارگردان و بازيگر سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: درگذشت رئيس تشخيص مصلحت نظام ، جناب آقاي هاشمي رفسنجاني را به تمامي مردم ايران تسليت عرض مي كنم.

** رز رضوي - بازيگر سينما
رز رضوي بازيگر سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: باور رفتن بزرگمردان تاريخ سخته… روحشون شاد.

** فريبا نادري - بازيگر سينما
فريبا نادري بازيگر سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: جهان را ماتم عظماست امشب، امير كبيرِ زمانه ام،روحت هميشه شاد

** سپند اميرسليماني - بازيگر سينما
سپند اميرسليماني بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: سياسي نيستم اما او از مردان تاثيرگذار تاريخ ايران بود.

** نازنين بياتي - بازيگر سينما
نازنين بياتي بازيگر سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: از شمار دو چشم يك تن كم وز شمار خرد هزاران بيش

** سيدرضا ميركريمي - كارگردان سينما
سيدرضا ميركريمي كارگردان سينما كه فيلم دختر را در سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر به نمايش گذاشت در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در اينستاگرام خود نوشت: خداحافظ يار صبور.

** كمال تبريزي - كارگردان سينما
كمال تبريزي كارگردان سينما كه اين روزها مشغول ساخت ادامه سريال سرزمين كهن است در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در اينستاگرام خود نوشت: خدايش رحمت كند. حقيقت در انتظار همه ماست.

** جواد رضويان - بازيگر سينما
جواد رضويان بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: به نام حضرت حق. خدانگهدار آقاي هاشمي رفسنجاني. يا حق.

** رامبد جوان - بازيگر سينما
رامبد جوان بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون كه اين شبها با برنامه خندوانه مهمان خانه هاي ايرانيان مي شود در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: درگذشت آيت الله هاشمي رفسنجاني را به همه ملت ايران تسليت عرض مي كنم.

** الهام پاوه نژاد- بازيگر سينما
الهام پاوه نژاد بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت:هركس كه بودين و در هر جايگاه و هر شخصيتي، زمان هويت و حقيقت شما را معلوم و قضاوت خواهد كرد اما بي شك، عزيزترين و بزرگ ترين و امن ترين بودين براي فرزندانتان و مي دانم داغ رفتن پدر چه دشوار است و مي دانم سوگواري برابر اين همه چشم سخت تر و تلخ تر....فرزندان، دلتان صبور....

** محمدحسين مهدويان - كارگردان سينما
محمدحسين مهدويان كارگردان سينما كه فيلم ماجراي نيمروز را در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر به نمايش مي گذارد در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در اينستاگرام خود نوشت: انا لله و انا اليه راجعون.

** سيما تيرانداز - بازيگر سينما
سيما تيرانداز بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: تسليت. مرد سياست ايران درگذشت.

** بيژن بنفشه خواه - بازيگر سينما
بيژن بنفشه خواه بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: فوت آيت الله هاشمي رفسنجاني را مخصوصا خدمت خانواده محترمشون تسليت عرض مي كنم، خدا رحمتشون كنه.

** برزو ارجمند - بازيگر سينما
برزو ارجمند بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت :بدرود مرد بزرگ.

** عبدالرضا اكبري - بازيگر سينما
عبدالرضا اكبري بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: بازگشت همه به سوي اوست. روحت شاد مرد بزرگ.

** آرام جعفري - بازيگر سينما
آرام جعفري بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: تسليت به خانواده عزيزشون و مردم ايران زمين.

** شبنم فرشاد جو - بازيگر سينما
شبنم فرشاد جو بازيگر سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: خيلي بد موقع رفت. خدا رحمتش كنه.

** شيلا خداداد - بازيگر سينما
شيلا خداداد بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: بگذاريد و بگذريد . ببينيد و دل نبنديد . چشم بيندازيد و دل مبازيد . كه دير يا زود بايد گذاشت و گذشت . تسليت و روحش شاد

** مجيد واشقاني - بازيگر سينما
مجيد واشقاني بازيگر سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: انالله و انا اليه راجعون . يار امام (ره) ، ستون انقلاب، بزرگ مرد سازندگي، با ايران و ملت وداع كرد.

** رضا توكلي - بازيگر سينما
رضا توكلي بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: تسليت. فارغ از هر عقيده سياسي كه داشته باشيم. آثار آدم هاي بزرگ و اثرگذار در تاريخ ثبت خواهد شد. روحش شاد.

** شهرام شكوهي– خواننده
شهرام شكوهي خواننده موسيقي پاپ در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت:
سياسي نيستم و هيچ خط و جناحي را دنبال نمي كنم اما بسيار دوستشان داشتم، بزرگترين سياست مرد ايران، خدانگهدار بزرگمرد .

** آنا نعمتي - بازيگر سينما
آنا نعمتي بازيگر سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: تسليت به مردم ايران. يادم مياد اولين باري كه حق راي داشتم با هيجان زياد همراه خانواده به آقاي رفسنجاني راي دادم. انگار همين ديروز بود.

** رامين راستاد - بازيگر سينما
رامين راستاد تصويري از انگشتري كه از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به يادگار گرفته است را منتشر كرد و نوشت: اين انگشتر را به يادگار از آقاي هاشمي رفسنجاني گرفتم و برايم بسيار باارزش است. روحت شاد عاليجناب.

** پرواز هماي – خواننده
پرواز هماي خواننده موسيقي سنتي در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: مرگ پايان زندگي انسان نيست. زندگي در دو راز خلاصه شده است. زندگاني كه سالهاست مرده اند. مردگاني كه سالهاست زنده اند.

** نفيسه روشن - بازيگر سينما
نفيسه روشن بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: انا لله و انا اليه راجعون. آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به ملكوت اعلا پيوست. تسليت به همه مردم و خانواده محترمشون و روحشون شاد.

** محمدرضا شريفي‌نيا - بازيگر سينما
محمدرضا شريفي‌نيا بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در متني احساسي در صفحه اينستاگرام خود نوشت: بزرگ بود و از اهالي ِامروز بود و با تمام افق هاي باز نسبت داشت و لحنِ آب و زمين را چه خوب مي فهميد صداش به شكل حزن پريشان واقعيت بود و پلك هاش مسير نبض عناصر را به ما نشان داد براي ما يك شب سجود سبز محبت را چنان صريح ادا كرد كه ما به عاطفه سطح خاك دست كشيديم و مثل لهجه يك سطل آب تازه شديم و بارها ديديم كه با چقدر سبد براي چيدن يك خوشه بشارت رفت ولي نشد كه روبروي وضوح كبوتران بنشيند و رفت تا لب هيچ و پشت حوصله نورها دراز كشيد و هيچ فكر نكرد كه ما ميان پريشاني تلفظ درها براي خوردن يك سيب چقدر تنها مانديم.

** شهرام قائدي - بازيگر سينما
شهرام قائدي بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: تسليت.

** سردار آزمون بازيكن فوتبال
مهرداد ميناوند بازيكن تيم ملي فوتبال در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت:
تسليت ايران. دوست خوبم ياسر جان رفسنجاني تسليت مي گم. غم آخرت باشه، ان‌شاءالله جاش بهشت باشه.

** آزاده نامداري – مجري و بازيگر سينما
آزاده نامداري مجري و بازيگر سينما در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: زين همرهان سست عناصر دلم گرفت. درگذشت يار ديرين امام تسليت باد.

** مهراوه شريفي نيا - بازيگر سينما
مهراوه شريفي نيا بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: ناگهاني و ناگوار. روحشون شاد.

** اميرقلعه نويي- بازيكن فوتبال
امير قلعه نويي بازيكن سالهاي دور فوتبال در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: انا لله و انا اليه راجعون. ايران به سوگ نشست، تسليت واژه كوچكي است در برابر اين غم. يادش گرامي.

** بهنوش بختياري - بازيگر سينما
بهنوش بختياري بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت:بازگشت همه به سوي اوست. تسليت و روحشون شاد و يادشون گرامي.

** اميررضا خادم كشتي گير
اميررضا خادم كشتي گير اسبق تيم ملي در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: كوه صبر و نماد تدبير. عميقا متاثرم.

** محمد نادري- بازيگر سينما
محمد نادري بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: سال88 نمايش دوازده رو تو تياتر شهر اجرا مي رفتيم. تو يكي از اجراها فائزه هاشمي مهمون بود. بعد اجرا ايشون هم همراه گروه به كافي شاپ پشت تياتر شهر اومد. كلي راجع به پدرش و مواضع اش و دهه شصت و غيره ازش سوال پرسيديم و گپ زديم. شب كه رسيدم خونه مادرم ازم پرسيد كجا بودي؟ گفتم با دختر رفسنجاني رفته بودم كافي شاپ!!! مادرم گفت مسخره بازي درنيار. گفتم جدي مي گم با دختر رفسنجاني رفته بودم كافي شاپ... به مادرم حق دادم كه حرفمو باور نكنه. هر چي نباشه هاشمي رفسنجاني براي مردم مساوي بود با خود حكومت. مرد هميشه شماره دو نظام كه يه دوره اي چپ‌ها مي زدنش و حالا راستها و دلواپس ها. يه دوره اي عاليجناب سرخپوش بود و اين اواخر ... آخرين نماز جمعه اش شلوغ ترين نمازاش بود مردي كه خوب يا بد تا آخرين روز عمرش تاثير گذار بود.

** عليرضا دبير - كشتي گير
عليرضا دبير كشتي گير اسبق تيم ملي در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت:
انا لله و انا عليه راجعون. همه ما از خداييم و به سوي او
باز مي گرديم.

** مژده لواساني- مجري
مژده لواساني مجري تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت:يار ديرين انقلاب و امام و رهبري، و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درگذشت...خدايش بيامرزاد...

** پرستو صالحي - بازيگر سينما
پرستو صالحي بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: تسليت ، طرفدار هيچ حزب و دسته و نظامي نيستم ولي دلم خيلي سوخت و ناراحت شدم ، درست عينِ وقتي حاج سيد احمد خميني از دنيا رفت دلم خيلي سوخت، از نزديك تو چند تا مراسم ديده بودمشون ، آرام و مهربان بودن روحشان شاد و الان ديگه تعجب نمي كنم كه چرا صدا و سيما به مرگ هنرمندان بي اعتناست چرا كه در ساعت اول درگذشت آيت الله رفسنجاني يار انقلاب هم برنامه هاي عادي سيما قطع نشد.

** بهداد سليمي- وزنه بردار
بهداد سليمي وزنه بردار تيم ملي در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: حيف. حيف.حيف. روحتان شاد مرد بزرگ.

** علي پروين- سرمربي فوتبال
علي پروين بازيكن و سرمربي سالهاي دور فوتبال در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: درگذشت مجاهد فقيه، يار ديرين امام (ره)، ياور روزهاي سخت انقلاب و رهبري، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني، مصيبت دردناكي براي كشور عزيزمان ايران و انقلاب اسلامي بود. ايشان هميشه و با وجود تمام سختي ها كنار مردم بودند و استعدادي خدادادي در مواجهه و حل مشكلات داشتند‌. قطعا جاي خالي آدم هاي بزرگي چون ايشان هيچ وقت پر نخواهد شد. ما يكي از سرمايه بزرگ كشورمان از دست داديم كه قبل از انقلاب به عنوان يك مبارز رنج زيادي كشيد و بعد از انقلاب و در دوران جنگ درايت خود را نثار كشور كرد و بعد از جنگ نيز با مديريت خود با هدايت رهبري، انقلابي در ساختن دوباره ايران به راه انداختند. من به سهم خودم از خدمات ارزشمند اين عالم بزرگوار قدرداني مي كنم و اين حادثه تلخ و ناگوار را به محضر امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، همه مردم ايران و هواداران عزيز پرسپوليس تسليت مي گويم و از خداوند متعال علو درجات را براي ايشان مسئلت دارد. من شك ندارم خانواده ورزش ايران نيز هيچ‌گاه از ياد نمي برند كه ايشان چقدر به مسائل ورزش و حل مشكلات آن علاقمند بودند و من شخصا اين مسئله را بارها از نزديك لمس كردم.

** علي شادمان - بازيگر سينما
علي شادمان بازيگر سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: خداحافظ هنرمند ترين سياستمدار.

** مهدي سلطاني سروسطاني بازيگر سينما
مهدي سلطاني سروسطاني بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در واكنش به درگذشت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در صفحه اينستاگرام خود نوشت: مي روم…تو مي روي… او رفت… آنها مي روند… همه مي رويم.

*منبع: روزنامه آفتاب يزد، 1395.10.21
** گروه اطلاع رساني**9368**9131** انتشاردهنده: شهربانو جمعه