۲۳ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۵
کد خبر: 82384289
T T
۰ نفر
ستاری: فضای كشور باید به سمت شركتهای دانش بنیان سوق پیدا كند

مشهد- ایرنا- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نباید فكر كنیم كه فقط دولت باید در شركتهای دانش بنیان تحرك ایجاد كند بلكه كل فضای كشور و زیست بوم آن باید به سمت اینگونه شركتها سوق پیدا كند.

سورنا ستاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از پارك علم و فناوری خراسان در مشهد افزود: این همان هدفی است كه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش رو دارد و اگر فكر كنیم كه با پول دولت انجام می شود، اشتباه است.
او اظهار كرد: واقعیت این است كه تا بخش خصوصی را وارد این سرمایه گذاری ها نكنیم با بودجه های دولتی نمی توان این حوزه را اداره كرد.
وی گفت: در استانها نطفه اقتصاد دانش بنیان در پاركهای علم و فناوری بسته می شود و به طور قطع یكی از جاهایی كه این تفكر و سیستم جدید كه ما به دنبال تحقق آن در كشور هستیم می تواند خودش را نشان دهد، پاركهای علم و فناوری است.
او فضای برنامه ششم توسعه را برای شركتهای دانش بنیان بهتر از فضای برنامه های قبلی دانست و افزود:به زودی بودجه های جدول 14 ( مجموعه ای از اعتبارات پژ‍وهشی ) ‍پرداخت می شود و امید است كه بتوانیم یك تحرك جدی در حوزه علم و فناوری به وجود بیاوریم.
ستاری در خصوص پرسشی درباره مشكل ضمانتنامه های بانكی شركتهای دانش بنیان گفت:صندوق نوآوری و شكوفایی كشور و صندوقهای پژوهش و فناوری استانی بخشی از وظایفشان دادن تضمین های بانكی است و زیرساختی هم در صندوق نوآوری به وجود آمده كه از طریق بانكها این ضمانتنامه ها را تامین كند.
وی افزود:هر بار كه به پارك علم و فناوری خراسان می آئیم موارد جدیدی از ابتكار و نوآوری را می بینیم كه نشان از تحرك در این مجموعه دارد ولی برای استان خراسان رضوی كافی نیست.
او گفت:خراسان رضوی ظرفیت خیلی بالایی در حوزه اقتصاد دانش بنیان دارد و اتفاق های خیلی جدی در این حوزه باید بیفتد ولی همین كه رویكرد استان، مسئولان و بخش خصوصی در حال تغییر به سمت ایجاد یك اقتصاد دانش بنیان است موضوع مغتنمی است و باید از تلاش های انجام شده در پارك خراسان تشكركرد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید امروز خود از پارك علم و فناوری خراسان از شركت سامان داروی هشتم كه تولید كننده اولین فاكتور هشت انعقادی نوتركیب ایرانی است بازدید كرد.
این شركت كه داروی استراتژیك و محصول حیاتی یاد شده را با ظرفیتی افزون بر 300 میلبیون یونیت در سال تولید می كند، علاوه بر پاسخگویی به درمان پروفیلاكسی برای همه بیماران هموفیلی كشور امكان صادرات این محصول را عملی كرده است.
تولید محصول یاد شده تاكنون در انحصار شركتهای بزرگ چند ملیتی بوده است.
بازدید از موتورسیكلتهایی كه با سوخت هیبریدی حركت می كردند و نیز افتتاح ساختمان موسسات فناور و دانش بنیان پارك علم و فناوری از دیگر برنامه های ستاری در بازدید از پارك علم و فناوری خراسان بود.
در این بازدید به پیشنهاد حسن علم الهدایی رئیس پارك علم و فناوری خراسان، ساختمان موسسات فناور و دانش بنیان پارك علم و فناوری خراسان به عنوان ساختمان سرلشگر شهید ستاری نام گرفت.
1922/ 6012 خبرنگار:كامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
۰ نفر