۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82385877
T T
۰ نفر
543 میلیون ریال ضمانت نامه سرمایه گذاری برای واحد های صنعتی خراسان رضوی صادر شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی خراسان رضوی از صدور 543 میلیون ریال ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك برای واحدهای صنعتی این استان خبر داد.

مسعود مهدیزاده مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم با توجه به گزارش اخذ شده از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع كوچك در خصوص پرونده متقاضیان استفاده از خدمات این صندوق و صدور انواع ضمانت نامه‌ها تهیه شده است.
وی گفت: از 35 پرونده ارسالی خراسان رضوی برای 17 واحد صنعتی امسال ضمانت نامه صادر شده كه تعداد هشت پرونده در هیات مدیره صندوق مصوب و 10 پرونده نیز در حال بررسی كارشناسی است.
مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی خراسان رضوی افزود: كمك به توسعه صنایع كوچك از طریق تضمین 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی بانكها و موسسات مالی اعتباری به واحدهای صنعتی كوچك از وظایف اصلی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك است. این رقم در مناطق كمتر توسعه یافته تا 85 درصد افزایش می یابد.
وی ادامه داد: صنایع بزرگ، بازارهای مختلف داخلی و خارجی دارند و به منابع مالی آشنا هستند و با آموزش و تحقیق در مسیر توسعه و پیشرفت محصولات خود گام بر می دارند لذا میزان آسیب پذیری صنایع كوچك از صنایع بزرگ بیشتر است.
مهدیزاده گفت: تلاش شركت شهركهای صنعتی بیشتر در راستای تقویت صنایع كوچك و واحدهای نوپای مستقر در شهركها و نواحی صنعتی برای حل مشكل سرمایه در گردش این واحدهاست. با حمایتهای صندوق مبلغ مصوبات جهت صدور ضمانت نامه ها مطلوب شده است.
خراسان رضوی از 40 شهرك و ناحیه صنعتی دارای زمین و 38 شهرك و ناحیه صنعتی در حال واگذاری برخوردار است. از این تعداد 23 شهرك و ناحیه صنعتی در مناطق محروم و كمتر توسعه یافته واقع هستند.
شش هزار و 508 واحد صنعتی با اشتغالزایی 204 هزار نفر و سرمایه گذاری 103 هزار و 700 میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال هستند. 95 درصد سرمایه گذاری بخش تولید صنعتی در این استان متعلق به بخش خصوصی است.
1922/1858**خبرنگار: كامیار اسماعیل پور **انتشاردهنده: حسین كریم زاده