بكار گيري روش هاي نوين آموزشي براي بهبود كيفيت سواد ضروري است

كرج-ايرنا- قائم مقام نهضت سواد آموزي كشور گفت:بكارگيري روش هاي نوين تدريس همراه با آموزش مهارت ها لازمه بهبود كيفيت سواد در كلاس هاي سواد آموزي است.

به گزارش ايرنا، مهدي مهدي زاده روز يكشنبه در كارگروه بهبود كيفيت سواد آموزي استان البرز كه در سالن امام علي (ع) كرج برگزار شد، افزود: ارتقاي كيفيت سوادآموزي در گرو آشنايي آموزش دهندگان با روش‌هاي نوين تدريس دركلاس هاي سواد آموزي كشور است.
وي اظهار كرد: تلاش براي بهبود كيفيت سوادآموزي در كشور نياز به آشنايي كامل آموزش دهندگان با روش‌هاي تدريس با توجه به گروه سني سواد آموزان در كلاس هاي درس دارد.
مهدي زاده با اشاره به اينكه كارگروه بهبود كيفيت آموزشي سواد آموزي در استان هاي مختلف نيز با همين هدف تشكيل شده است خاطر نشان شد: در نشست هاي اين كارگروه ها در استان ها همواره بايد برنقش مهم آموزش دهندگان در آسان سازي فرآيند ياد دهي، يادگيري و ارتقاي كيفيت كلاس هاي سوادآموزي مورد تاكيد قرار گيرد.
قائم مقام نهضت سواد آموزي كشور در ادامه به تاثير گذاري آشنايي آموزش دهندگان با روش هاي تدريس در كلاس هاي سواد آموزي پرداخت و ياد آور شد: ايجاد انگيزه در بين آموزش گيرندگان موجب ارتقاي برنامه هاي سوادآموزي مي شود.
مهدي زاده يكي ديگر از عوامل موثر در ارتقاي كيفيت كلاس هاي سواد اموزي را نقش خود آموزش گيرندگان در فرآيند يادگيري عنوان كرد و تصريح كرد: آموزش افراد در كلاس هاي سواد آموزي بايد با آموزش مهارت هاي زندگي به منظور آماده شدن آن ها براي زندگي هدفدار و با كيفيت همراه باشد.
وي همچنين وجود 2عامل الزام و پاداش در جذب و نگهداشت افراد بي سواد را موثر دانست و افزود: بايد محرك و الزامات بسيار قوي وجود داشته باشد تا افراد بي‌سواد انگيزه لازم براي سواد آموزي داشته باشند.
وي با بيان اينكه ريشه كني بي سوادي در كشور نيازمند همكاري و همراهي تمامي دستگاه ها و سازمان ها است، از اعضاي كارگروه بهبود كيفيت سوادآموزي استان ها ي كشور درخواست از مدارس و كلاس هاي سوادآموزي بصورت مستمر بازديد كنند.
وي ادامه داد: اعضاي اين كارگروه به منظور بحث و تبادل نظر پيرامون مشاركت معلمان در برنامه هاي آموزشي سواد آموزي به عنوان آموزش دهنده ، ارائه راه هاي جلب مشاركت هر چه بيشتر مديران مدارس و راه هاي كيفيت بخشي در روند آموزشي سواد آموزي برگزار مي شود تا بي سوداي همانگونه كه امام خميني (ره) فرمودند در كشور ريشه كن شود.
وي در پايان جذب و آموزش سواد را مهم ترين ركن فعاليت سواد آموزي در ايران اسلامي عنوان كرد و افزود: براي ايجاد انگيزه و هدايت افراد بي سواد به سوي مهارت سواد آموزي بايد مراكز يادگيري محلي را در كشور گسترش دهيم تا افراد در كنار برخورداري از نعمت خواندن و نوشتن مهارت هاي زندگي و حرفه اي نيز بياموزند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهين مالمير انتشار دهنده: محمد عزيزپور