مهدي نامدار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از مديران مدارس شبانه روزي خواست اجرايي شدن اين طرح را در مدارس با جديت پيگيري كنند و افزود: دانشآموزان نيز بايد در اجراي طرح هاي خوداتكايي مدارس شبانهروزي و يادگيري حرفه و شغل، در طول شبانه روز بعد از اتمام ساعات آموزشي، اهتمام و جديت داشته باشند.
وي اظهار كرد: طرح اوليه ايجاد اين كارگاه ها در مدارس شبانه روزي در سال تحصيلي 80-79 آغاز شد اما از 6 سال پيش به دليل كمبود اعتبارات در تعدادي زيادي از مدارس راكد مانده بود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش كردستان گفت: از سال تحصيلي 94-93 كارگاه هاي خوداتكايي و مهارت آموزي در 9 مدرسه شبانه روزي نواحي يك و 2 سنندج، شهرستان هاي قروه، سقز، بيجار، كامياران و ديواندره فعال و تمهيدات آغاز و اجراي مجدد و يا توسعه بيشتر آن در ساير مدارس دوره هاي اول و دوم متوسطه و هنرستان هاي شبانه روزي استان در دست اقدام است.
وي با تاكيد بر وجود نظام برنامهريزي در درون مدرسه گفت: از برنامه هاي اولويت دار كارشناسي مدارس نمونه دولتي و شبانه روزي استان كردستان، طرح هاي خوداتكايي مدارس شبانه روزي و احياي مشاغل بومي و محلي در برنامه هاي آموزشي كارگاهها است.
نامدار اظهار كرد: از جمله رشته هاي آموزشي در اين كارگاهها مي توان به پرورش زنبور عسل و كندو داري، پرورش قارچ، كشت ميوه هاي گلخانه اي، باغباني و باغداري، مرغداري، قاليبافي، طراحي روي سفال، گلدوزي، گل سازي، خياطي،گيوه بافي، كيف سازي و چرم دوزي و توپ دوزي اشاره كرد.
وي به اهداف اين طرح اشاره كرد و گفت: هدف از اجراي اين طرح علاوه بر غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان، آموزش حرفه و شغل، احياي شغل هاي بومي منطقه و درآمد زايي براي دانش آموزان و خانواده ها است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشار دهنده: مسعود احمدي
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
سنندج- ايرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش كردستان با بيان اينكه اجراي طرح خود اتكايي يكي از برنامه هاي اولويت دار مدارس نمونه دولتي و شبانه روزي است، بر برنامه ريزي براي احياي طرح هاي خوداتكايي در مدارس شبانه روزي استان تاكيد كرد.