۲۹ دی ۱۳۹۵، ۹:۳۳
کد خبر: 82391571
T T
۰ نفر

اخبار كوتاه از استان یزد

۲۹ دی ۱۳۹۵، ۹:۳۳
کد خبر: 82391571
اخبار كوتاه از استان یزد

یزد - ایرنا- خبرهای كوتاه از استان یزد

رییس كمیته امداد امام خمینی( ره) ابركوه از پرداخت 9 میلیارد و140میلیون ریال تسهیلات خود اشتغالی وكارگشائی به مدد جویان تحت پوشش این نهاد درسال جاری خبر داد.
سید جلال حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهاركرد:ازاین میزان تسهیلات مبلغ هفت میلیاردو720میلیون ریال در زمینه كشاورزی ، دامداری و خدمات پرداخت و زمینه اشتغال 100 نفر فراهم شده است.
وی افزود: حل مشكلات خانواده های تحت پوشش، پرداخت وامهای قرض الحسنه كارگشائی و خود كفایی افراد تحت پوشش از رویكرد كمیته امداد(ره)است.
حسینی ادامه داد: درهمین راستا نیز مبلغ یك میلیاردو 420 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به 78نفر از افراد تحت پوشش در زمینه های معیشتی، درمانی، تامین جهیزیه، عمرانی و تحصیلی به مددجویان پرداخت شده است.
رئیس كمیته امداد امام (ره) ابركوه خاطرنشان كرد: امسال پنج میلیارد و 40 میلیون ریال مستمری به یكهزار و 100 خانوار خانوار طرح مددجوزیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.
این مسئول از ساخت وبازسازی 67 مورد مسكن خانوارهای تحت پوشش خبر داد ویادآورشد: برای اجرای این طرحها بیش از سه میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.
یكهزار و 43خانوار، زیر پوشش كمیته امداد امام (ره ) شهرستان ابركوه هستند.
7540/ خبرنگار: كارگر ابرقوئی
irnayazdd@
***
* كمك های غیرنقدی مردم میبد به مردم سوریه و جبهه مقاومت
یزد - ایرنا - مردم همیشه درصحنه میبد درحركتی خودجوش اقدام به جمع آوری كمك های غیرنقدی به مردم سوریه و جبهه مقاومت كردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا این كمك ها كه شامل 3تن حلواارده ،500كیلو حاجی بادام و هزار و 500 بسته ماكارونی به ارزش 12 میلیون تومان بود برای ارسال به سوریه به استان انتقال یافت .
امام جمعه موقت میبد شامگاه سه شنبه درحاشیه جمع آوری كمك های غیرنقدی مردم به جبهه مقاومت گفت:بحث جبهه مقاومت ،مقاومت درمقابل جبهه استكبارو صهیونیست های خونخوار و كودك كش است .
حجت الاسلام محمداعرافی افزود :اگر مجاهدت جبهه مقامت و حزب الله لبنان ،مردم سوریه ،مردم عراق درمقابل استكبار و مزدوران آنها ودرنده خوهای داعش نبود امروز ایران اسلامی هم درگیر این جنگ ها بود .
وی با بیان اینكه با مجاهدت جبهه مقاومت و ایستادگی مردم توانستیم پیروزی های ارزشمندی را به دست بیاوریم تصریح كرد :وظیفه ما در پشت جبهه كمك و دستگیری از جبهه مقاومت و مردم سوریه است و باید همه دست به دست هم بدهیم و كمكی برای مدافعان حرم حضرت زینب و اهل بیت باشیم .
امام جمعه موقت میبد گفت:همانطور كه مقام معظم رهبری تاكید دارند باید كمك های هرچه بیشتر خود را به رزمندگان جبهه مقاومت درسوریه بفرستیم .
7548 خبرنگار :صفیه امامی**
****
*میانگین بازرسی آسانسور برای گرفتن گواهی استاندارد در یزد
یزد - ایرنا- مدیركل استاندار استان یزد گفت: میانگین تعداد بازرسی آسانسور برای گرفتن گواهی استاندارد دراستان یزد پنج نوبت است، كه با فرض میزان مطلوب بازرسی برای هر آسانسور سه نوبت، متاسفانه آمار موجود بالاتر از میزان مطلوب است .
به گزارش روابط عمومی این اداره كل ، محمد حسین ماجدی اردكانی در جلسه كمیته فنی بررسی و ساماندهی امور آسانسورها درجمع كارشناسان با اعلام این خبرافزود: این میانگین نتایج بررسی آماری از بازرسی های صورت گرفته برروی آسانسورهای نصب شده از سوی 14 شركت و مربوط به 112 گواهی استاندارد صادر شده از سطح استان است.
وی افزود: البته برخی شركت های كوچك با توجه به حجم كار كمتر و تمركز بالاتر به آمار خوبی دست یافته اند كه حتی از تعداد 3 نوبت بازرسی نیز كمتر است.
مدیركل استاندارد استان یزد ادامه داد: بیش از یك سوم گواهی های صادر شده مربوط به شركتی است كه گرچه از لحاظ تعداد گواهی دریافتی بالاترین است و حتی كمترین تعداد پرونده بازرسی معلق و رهاشده را دارد، ولی متوسط تعداد بازرسی آن شركت در سال گذشته 5.5 نوبت بوده كه آمار بالایی است .
ماجدی اردكانی خاطر نشان كرد: در عین حال شركتی نیز وجود دارد كه از لحاظ كیفی و كمی نسبت به بقیه شركت ها در سطح قابل قبولی است و با دارا بودن 16 درصد كل گواهی ها، دارای متوسط بازرسی 3.6 نوبت است.
وی ادامه داد: بنابراین برای بهبود كار، به چند شركتی كه بیشتر از تعداد میانگین به بازرسی احتیاج داشته اند تذكرهای لازم داده خواهد شد تا برای اصلاح اقدام كنند در غیر این صورت درخواست لغو مجوز آنها داده خواهد شد.
1968/تنظیم كننده : محمودرضا رحمانی **
****
*برنامه های دهه فجر بدون موازی كاری برگزار شود
یزد - ایرنا- مدیركل ورزش و جوانان یزد خواستار جلوگیری از موازی كاری در اجرای برنامه های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شد.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این اداره كل ، مسعود شریعتی در نشست هماهنگی برنامه های دهه فجر افزود: همپوشانی در برنامه های ورزشی دهه فجر از سوی دستگاه های اجرایی استان باید با محوریت جوانان و ورزشكاران مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران اتفاقی بی‌بدیل در تاریخ معاصر به شمار می‌آید و دهه مبارك فجر یادآور خاطرات و ارزش‌هایی است كه باید با برگزاری برنامه هایی متناسب با این ایام برای تجلی روزافزون آن تلاش مضاعف بعمل آید.
این مسئول گفت: امسال با مشاركت دستگاه‌های اجرایی و هیات های ورزشی استان برنامه فرهنگی و ورزشی دهه فجر با شكوه هر چه تمام تر در یزد برگزار می‌شود.
شریعتی افزود: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای افزایش حضور و مشاركت جامعه ورزش و جوانان در آئین گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مورد نیاز است.
مدیركل ورزش و جوانان یزد گفت: فراهم كردن زمینه‌های حضور و مشاركت هر چه بیشتر جوانان در برگزاری شایسته‌تر مراسم ایام‌الله دهه مبارك فجر و برنامه‌ریزی برای آشنایی نسل جوان انقلاب با آرمان‌ها ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی جدی گرفته شود.
شریعتی گفت: برگزاری آیین ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی كمیته‌ها نقش هماهنگی و جهت‌دهی دارند و مردم محور اصلی برگزاری و اجرای جشن‌‌ها هستند.
وی اظهار داشت: در این راستا باید بسترسازی لازم را داشته باشیم و در برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه‌های دهه مبارك فجر به گونه‌ای عمل شود تا مردم و نسل جوان بیشتر مورد توجه قرار گیرند و ارزش‌های انقلاب حفظ و به نسل جوان منتقل شود.
این مسئول در ادامه به ضرورت توجه به ورزش كارمندان اشاره و گفت: افزایش بهره‌وری، بیشتر شدن حوصله‌كاری، ارتقاء سلامت جسم و روح و بسیاری از آثار مثبت دیگر می‌تواند در اثر توجه به ورزش كاركنان ایجاد شود.
شریعتی گفت: با توجه به قانون اختصاص یك درصد بودجه دستگاه های دولتی به ورزش امیدواریم بتوانیم ورزش كارمندان را احیاء و زمینه حضور بیشتر آنها را میدان های ورزش فراهم كنیم.
در پایان نمایندگان دستگاه ها به ارائه برنامه‌های پیش‌بینی شده خود پرداختند و برای برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها به صورت منظم و منسجم و همكاری مناسب با اداره ورزش و جوانان آمادگی خود را اعلام كردند.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 50 هزار ورزشكار بیمه شده دارد و جشن های سالگرد پیروزری انقلاب اسلامی از ابتدای دهه فجر آغار می شود.
***
مدیر اجرایی دومین نمایشگاه بین المللی صنعت و معدن در استان یزد گفت: این نمایشگاه سی ام دیماه در محل برگزاری نمایشگاههای دائمی یزد با حضور یكصد شركت داخلی و خارجی آغازبكار خواهد كرد.
به گزارش شركت نمایشگاههای بین المللی یزد پیمان سرداری افزود: در این نمایشگاه انواع ماشین آلات و مواد اولیه صنعتی، انواع مواد مصرفی كارگاه‌های صنعتی، انواع جرثقیل و لیفتراك و بالابر، تجهیزات جوش و برش، صنایع فولاد و متالوژی و ریخته گری، معادن روباز و زیر زمینی، صنایع معدنی در معرض دید عموم قرار می گیرد.
وی اضافه كرد : همچنین در نمایشگاه یاد شده تجهیزات معدنی ،ماشین آلات راهسازی، ماشین آلات سنگین و عمرانی، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق به نمایش گذاشته می شود.
وی استقبال صاحبان صنایع و معادن استان‌های مختلف كشور برای شركت در نمایشگاه مذكور را خوب ارزیابی كرد و اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف ارائه قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و سوق دادن شركت‌ها به سمت بازارهای گسترده‌تر برگزار می شود.
سرداری خاطر نشان كرد: این نمایشگاه به مدت چهار روز از ساعت 15 الی 21 شب برای بازدید عموم دایر است.
نمایشگاه مذكور با همكاری شركت نمایشگاه‌های بین المللی یزد، سازمان صنعت معدن و تجارت استان، سازمان نظام مهندسی معدن، خانه صنعت و معدن استان یزد، سازمان مدیریت صنعتی یزد و شركت شهرك‌های صنعتی یزد برگزار می‌شود.
7536/ 5054دریافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار : بهنام احمدی*
irnayazdd@