به گزارش خبرنگاراقتصادی ایرنا، « خیرالله خادمی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: پیشرفت قطعه یك تا پایان سال 1393و میانگین 19 سال گذشته فقط 33 درصد بوده، اما در دولت یازدهم و در سال های 1394تا 1395 پیشرفت بیش از 45 درصد ثبت شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این كه فاصله 92 كیلومتری این مسیر با بهره برداری از قطعه یك در بهار 1396 به 32 كیلومتر كاهش می یابد، افزود: 50 درصد مسیر تونل و 2 هزار و 350متر آن پل های بزرگ است. هزینه تكمیل باقی مانده این پروژه بیش از پنج هزار میلیارد ریال است.
خادمی اظهار داشت: هم اكنون در این 32 كیلومتر 970 ماشین آلات سنگین، 133 كارگاه و سه هزار و 400 نفر فعال هستند و مقرر شده است روسازی آن به صورت بتنی انجام شود كه با واردات تجهیزات مورد نیاز عملیات رویه بتنی آن از هفته آینده آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، قطعه یك آزاد راه تهران - شمال به طول 32 كیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق كن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانك می رسد.
با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی كه از طریق كرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 كیلومتر كوتاه می شود و شركت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شركت آزاد راه تهران - شمال در صدد است این قطعه تا بهار سال 1396 زیر بار ترافیك برود.
**قطعات 2و 3
وی به برآوردهای اولیه هزینه ساخت قطعات 2 و3 این آزاد راه اشاره كرد و گفت: برآورد اولیه ما هزینه 20 هزار میلیارد ریالی (2 هزار میلیارد تومان) برای ساخت قطعه دوم و هزینه 40 هزار میلیارد ریالی (چهار هزار میلیارد تومان) برای قطعه سوم آزاد راه است.
خادمی یادآور شد: شركت چینی در این قطعه كار خود را به پایان رسانده و هم اكنون شش پیمانكار در سه شیفت كاری مشغول هستند و كار با توجه به شرایط سخت منطقه و با تلاش متخصصان ایرانی با پیشرفت خوبی در حال انجام است و تاكنون برای تملك اراضی این دو قطعه 320 میلیارد ریال(32 میلیارد تومان) پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانك - پل زنگوله به طول تقریبی 25 كیلومتر است، تونل های بلند البرز هر یك به طول 6 هزار و 450 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی كرج - چالوس حدود پنج كیلومتر كوتاهتر می شود.
قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 46 كیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شركت آزاد راه تهران - شمال با یك شركت كره ای برای سرمایه گذاری یك میلیارد و 300 میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.
قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 كیلومتر به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یك خط كندرو نیز وجود دارد كه با همت دست اندركاران به خصوص شركت آزادراه تهران - شمال تابستان 1394 زیر بار ترافیك رفته است.
اقتصام**1108**2078**1561** خبرنگار: ایرج منصوری** انتشاردهنده: مژگان توانا
آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://telegram.me/irnaeco
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل،
پیشرفت قطعه یك آزادراه تهران-شمال 77.5درصداست/ پیشرفت 45درصدی دردولت یازدهم
۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۱۱
کد خبر:
82392116
تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به پیشرفت 77.5 درصدی قطعه یك آزاد راه تهران-شمال اشاره كرد و گفت: پیشرفت این قطعه از پروژه در امسال تنها 25 درصد بوده است.