۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82401219
T T
۰ نفر
برپايي نخستين نمايشگاه نقاشي گروهي' زنان كُرد نقاش' در سنندج

سنندج- ايرنا- به همت حوزه هنري استان كردستان نمايشگاه نقاشي جمعي از بانوان هنرمند نقاش در محل گالري سوره پرديس سينمايي بهمن سنندج داير شده است.

رئيس حوزه هنري كردستان در حاشيه اين نمايشگاه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در اين نمايشگاه 22 اثر از 11 بانوي هنرمند نقاش در قالب هاي طبيعت بي جان، فيگوراتيو و موضوع اجتماعي با تكنيك هاي رنگ روغن، آكرليك، كلاژ و چاپ به نمايش گذاشته شده است.
امين مرادي افزود: در چند سال اخير و با حمايت هاي صورت گرفته در عرصه هاي مختلف هنري زمينه حضور و فعاليت بيش از پيش هنرمندان استان فراهم شده است.
وي گفت: اين نمايشگاه نيز در همين راستا و به منظور تشويق و ترغيب بانوان هنرمند استان به ورود جدي تر به توليد آثار هنري متعهدانه به عنوان اولين نمايشگاه گروهي زنان نقاش و فارغ التحصيل از بهترين دانشگاه هاي هنري كشور داير شده است.
رئيس حوزه هنري كردستان ادامه داد: امروز هنر در كردستان بعنوان مؤلفه اصلي توسعه فرهنگي، زمينه مناسب براي فعاليت در عرصه هاي مختلف هنري را فراهم آورده است.
وي افزود : در كنار خيل عظيم هنرمندان استان جامعه اي بزرگ از زنان هنرمند نيز در رشته هاي مختلف به هنر روي آورده اند و با حسي خدادادي در تكوين زيبايي هاي هنري و بسط و گسترش هنر مبتني بر ارزش هاي بومي خود با تأثير از فضاي روز جامعه تلاش مي كنند و بايد مورد توجه قرار گيرند.
مرادي با بيان اينكه كردستان داراي پتانسيل هاي بسيار بالايي در تمامي زمينه هاي هنري است اظهار اميدواري كرد: زمينه هاي لازم براي ارتقاي اين ظرفيت ها و استفاده از آن فراهم شود.
در اين نمايشگاه تعداد 22 اثر از آثار خانم ها لاله يزدانجو، بهار ملكي، ستاره حسيني، فريا آريانژاد، گلاله كمانگر، شادي رهنما، فائزه فاتحي، ليدا عبداللهي، ناهيد منبري، كژال حسين پناهي و مژگان اردلان به نمايش گذاشته شده است.
نخستين نمايشگاه نقاشي گروهي' زنان كُرد نقاش' تا 9 بهمن جاري محل گالري سوره پرديس سينمايي بهمن سنندج داير بوده و در دو نوبت صبح و عصر پذيراي بازديد علاقمندان است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي/** انتشار دهنده: اميد بهمني
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg