۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲
کد خبر: 82402788
T T
۰ نفر
توان دفاعی سپاه قدرت مقابله با هر تهدیدی را دارد

قصرشیرین- ایرنا- جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توان دفاع نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابزار و اطلاعاتی كه این نیرو در اختیار دارد، قدرت مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.

سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش امام علی (ع) در منطقه عمومی قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروی زمینی سپاه پاسداران به لحاظ برخورداری از انواع سلاح ها به خودكفایی رسیده و همواره سلاح و مهمات را بهینه سازی و ارتقا می بخشد.
وی بیان كرد: قدرت و توان دفاعی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اكنون به نقطه ای رسیده است كه هرگونه تحركی از سوی دشمن با پاسخ محكمی جواب می دهد و توان مقابله با آن را دارد.
وی اظهار كرد: امروز در نوار مرزی شمال غرب، غرب و جنوب شرق كشور امنیت پایدارای حاكم است و علت موفقیت ما، وجود نیروهای بومی و بسیجی است كه این مناطق را به خوبی می شناسند و به صورت طایفه ای و قومی زندگی می كنند و آماده حراست و پاسداری از مرزهای كشورمان هستند.
وی گفت: مناطق مرزی كشورمان به طور كامل تقسیم بندی و نیروهای بومی و بسیج آموزش دیده اند و مسلح هستند و در راستای دفاع از سرزمین مادری خود حضوری مقتدر دارند و براین اساس امنیت قابل قبولی در نوار مرزی كشورمان برقرار است.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز با وجود بحران هایی كه در كشورهای همسایه وجود دارد، اما در نوار مرزی كشورمان با تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح هیچ گونه تهدیدی وجود ندارد.
سردار سرتیپ پاسدار عراقی افزود: نیروهای مسلح وظیفه تامین و برقراری امنیت در مرزها را بر عهده دارند و این مهم در سایه برنامه ریزی، آموزش و رزمایش ها به منصه ظهور می رسد.
وی گفت: هر قدر توان رزمی ما بالا باشد به همان میزان دشمن جرات نردیك شدن به مرزهای كشورمان را ندارد و رزمایش امام علی (ع) نیز منطبق بر واقعیت ها بود و براساس آن وضعیت اطلاعاتی برآورد و پردازش اطلاعات طراحی شده به صورت صد درصد موفقیت آمیز در این رزمایش اجرا شد.
وی همچنین با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی در روستای كلانتر قصرشیرین گفت: این بیمارستان با حضور 100 تن از پزشكان و كادر بیمارستانی از امروز در این شهرستان مرزی استقرار یافته اند كه در آن تمام معاینه های پزشكی، آزمایشگاه، رادیولوژی و جراحی بدون دریافت هیچ گونه وجهی و به صورت رایگان انجام می شود.
وی اضافه كرد: این قدرت واكنش سریع نیروی زمینی در بحث بیمارستان، آمار و امداد رسانی را می رساند و این بیمارستان صحرایی تا روز شنبه 9 بهمن در قصرشیرین مستقر است و در صورت ادامه درمان برخی از بیماران، به بیمارستان امام حسین (ع) كرمانشاه منتقل می شوند.
مرحله اصلی رزمایش امام علی (ع) روز پنجشنبه در منطقه عمومی شهرستان قصرشیرین با حضور گسترده یگان های نیروی زمینی سپاه و قرارگاه نجف اشرف آغاز شد.
در این رزمایش سردار سرتیپ پاسدار محمد پاكپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، معاون هماهنگ كننده قرارگاه خاتم، سردار كوثری رییس هیات بازرسی نیروی زمینی سپاه، فرمانده قرارگاه عملیاتی نجف اشرف، فرمانده انتظامی استان كرمانشاه، فرمانده سپاه پاسداران كرمانشاه، فرماندار و اعضای شورای تامین و جمعی از فرماندهان سپاه و انتظامی و مرزبانی قصرشیرین داشتند.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب كرمانشاه بیش از 186 كیلومتر مرز با عراق و 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی