۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82402796
T T
۰ نفر
توان دفاعي سپاه قدرت مقابله با هر تهديدي را دارد

قصرشيرين- ايرنا- جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: توان دفاع نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به همراه ابزار و اطلاعاتي كه اين نيرو در اختيار دارد، قدرت مقابله با هرگونه تهديدي را دارد.

سردار سرتيپ پاسدار عبدالله عراقي روز پنجشنبه در حاشيه برگزاري رزمايش امام علي (ع) در منطقه عمومي قصرشيرين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نيروي زميني سپاه پاسداران به لحاظ برخورداري از انواع سلاح ها به خودكفايي رسيده و همواره سلاح و مهمات را بهينه سازي و ارتقا مي بخشد.
وي بيان كرد: قدرت و توان دفاعي نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران اكنون به نقطه اي رسيده است كه هرگونه تحركي از سوي دشمن با پاسخ محكمي جواب مي دهد و توان مقابله با آن را دارد.
وي اظهار كرد: امروز در نوار مرزي شمال غرب، غرب و جنوب شرق كشور امنيت پايداراي حاكم است و علت موفقيت ما، وجود نيروهاي بومي و بسيجي است كه اين مناطق را به خوبي مي شناسند و به صورت طايفه اي و قومي زندگي مي كنند و آماده حراست و پاسداري از مرزهاي كشورمان هستند.
وي گفت: مناطق مرزي كشورمان به طور كامل تقسيم بندي و نيروهاي بومي و بسيج آموزش ديده اند و مسلح هستند و در راستاي دفاع از سرزمين مادري خود حضوري مقتدر دارند و براين اساس امنيت قابل قبولي در نوار مرزي كشورمان برقرار است.
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: امروز با وجود بحران هايي كه در كشورهاي همسايه وجود دارد، اما در نوار مرزي كشورمان با تلاش شبانه روزي نيروهاي مسلح هيچ گونه تهديدي وجود ندارد.
سردار سرتيپ پاسدار عراقي افزود: نيروهاي مسلح وظيفه تامين و برقراري امنيت در مرزها را بر عهده دارند و اين مهم در سايه برنامه ريزي، آموزش و رزمايش ها به منصه ظهور مي رسد.
وي گفت: هر قدر توان رزمي ما بالا باشد به همان ميزان دشمن جرات نرديك شدن به مرزهاي كشورمان را ندارد و رزمايش امام علي (ع) نيز منطبق بر واقعيت ها بود و براساس آن وضعيت اطلاعاتي برآورد و پردازش اطلاعات طراحي شده به صورت صد درصد موفقيت آميز در اين رزمايش اجرا شد.
وي همچنين با اشاره به استقرار بيمارستان صحرايي در روستاي كلانتر قصرشيرين گفت: اين بيمارستان با حضور 100 تن از پزشكان و كادر بيمارستاني از امروز در اين شهرستان مرزي استقرار يافته اند كه در آن تمام معاينه هاي پزشكي، آزمايشگاه، راديولوژي و جراحي بدون دريافت هيچ گونه وجهي و به صورت رايگان انجام مي شود.
وي اضافه كرد: اين قدرت واكنش سريع نيروي زميني در بحث بيمارستان، آمار و امداد رساني را مي رساند و اين بيمارستان صحرايي تا روز شنبه 9 بهمن در قصرشيرين مستقر است و در صورت ادامه درمان برخي از بيماران، به بيمارستان امام حسين (ع) كرمانشاه منتقل مي شوند.
مرحله اصلي رزمايش امام علي (ع) روز پنجشنبه در منطقه عمومي شهرستان قصرشيرين با حضور گسترده يگان هاي نيروي زميني سپاه و قرارگاه نجف اشرف آغاز شد.
در اين رزمايش سردار سرتيپ پاسدار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار سرتيپ پاسدار عبدالله عراقي جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه، معاون هماهنگ كننده قرارگاه خاتم، سردار كوثري رييس هيات بازرسي نيروي زميني سپاه، فرمانده قرارگاه عملياتي نجف اشرف، فرمانده انتظامي استان كرمانشاه، فرمانده سپاه پاسداران كرمانشاه، فرماندار و اعضاي شوراي تامين و جمعي از فرماندهان سپاه و انتظامي و مرزباني قصرشيرين داشتند.
قصرشيرين با بيش از 27 هزار تن جمعيت در غرب كرمانشاه بيش از 186 كيلومتر مرز با عراق و 2 مرز رسمي و فعال خسروي و پرويزخان دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنين باباخاني ** انتشار دهنده:علي مولوي
۰ نفر