۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸
کد خبر: 82405358
T T
۰ نفر
امام جمعه سبزوار: حل معضل طلاق از مهمترين اولويت هاي مسئولان باشد

سبزوار-ايرنا- امام جمعه سبزوار گفت: رفع معضل طلاق و آسيب هاي اجتماعي ناشي از آن ياد مهم ترين اولويت مسئولان دراين شهرستان باشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقيسه روز شنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي سبزوار افزود: طلاق از بدترين آسيب هاي اجتماعي است كه سبب از هم گسيختگي بنيان خانواده و بروز آسيب هاي اجتماعي ديگري مانند اعتياد در جامعه مي شود.
وي ادامه داد: از مسئولان فرهنگي شهرستان انتظار مي رود اعتبارات اختصاص يافته به حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي را در راستاي مقابله و كاهش روند طلاق در شهرستان هزينه كنند.
امام جمعه سبزوار گفت: ترويج ازدواج آسان، رواج فرهنگ اهل بيت(ع) در خانواده، بهره گيري از سيره ائمه اطهار(س) در تربيت فرزندان، توسعه مراكز مشاوره، بهره گيري از حضور افراد معتمد در مشاوره به زوج هاي جوان و آموزش مهارت هاي زندگي به دانش آموزان و دانشجويان در كاهش طلاق موثر است.
وي عنوان كرد: از فرمانداري، دادگستري و ساير ادارات دست اندركار در حوزه كاهش آسيب هاي اجتماعي انتظار مي رود با ايجاد كارگروهي ويژه نسبت به موضوع كاهش طلاق در شهرستان تلاش بيشتري كنند.
امام جمعه سبزوار گفت: يكي از مهمترين مشكلات شهرستان كمبود تعداد روحاني به نسبت تعداد روستاهاي سبزوار است كه در اين زمينه پيگيري مي شود تا از طريق حوزه علميه قم تعدادي روحاني جذب شوند.

** ساخت 15 خانه عالم در شهرستان سبزوار
معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار ويژه شهرستان سبزوار نيز در اين نشست گفت: 15 خانه عالم در روستاهاي بالاي 100 خانوار و متقاضي حضور روحاني در روستاهاي شهرستان احداث مي شود.
احمد برادران افزود: هم اكنون 35 خانه عالم در سطح روستاهاي اين شهرستان احداث شده است كه در برخي از آنها روحاني مستقر نشده كه اين موضوع بايد مورد توجه سازمان تبليغات اسلامي باشد.
وي تصريح كرد: كاهش آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي در شهرستان از مهمترين دغدغه هاي مسئولان است كه در اين زمينه برنامه ريزي شد تا مشكلات موجود بررسي و راهكارهاي لازم براي رفع آنها ارائه شود.
برادران با تاكيد بر نقش دانشگاه ها، آموزش و پرورش، شهرداري و رسانه ها در تربيت افراد گفت: موضوع آموزش هاي فرهنگي، اجتماعي و عمومي مورد غفلت واقع شده كه اميد است با برگزاري نشست هاي شوراي فرهنگ و عمومي اين موضوع مورد توجه دستگاه هاي مسئول قرار گيرد.
وي افزود: كاهش آمار طلاق در شهرستان از مهمترين دغدغه هاي مسئولان است كه در اين زمينه هماهنگي مناسبي بين اداره بهزيستي و دادگستري شهرستان وجود دارد.
در اين نشست موضوع خواهرخواندگي سبزوار با شهر هرات افغانستان، افزايش اعضاء حقيقي شوراي فرهنگ عمومي و برگزاري روز بزرگداشت شعر انقلاب به تصويب رسيد.
مركز شهرستان 320 هزار نفري سبزوار در فاصله 230 كيلومتري غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500/ 6012خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني