۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82408205
T T
۰ نفر

زوج ركابزن مالزیائی عازم ایران می شوند

۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82408205
زوج ركابزن مالزیائی عازم ایران می شوند

كابل - ایرنا - رئیس فدراسیون دوچرخه سواری افغانستان اعلام كرد كه زوج ركابزن مالزیائی كه با شعار «نقش مسلمانان در صلح»، 14 كشور اسلامی را با دوچرخه پشت سر خواهند گذاشت، از افغانستان عازم ایران می شوند.

به گزارش ایرنا، «عصمت الله امانزی» روز دوشنبه در كابل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این زوج ركابزن مالزیائی دو روز قبل از مرز «حیرتان» در شمال افغانستان وارد این كشور شدند.
رئیس فدارسیون دوچرخه سواری افغانستان تصریح كرد: وزارت كشور و وزارت خارجه افغانستان به دلیل مسایل امنیتی به این زوج اجازه نداده اند تا از مسیر زمینی به هرات در غرب افغانستان ركاب بزنند و به همین دلیل آنان، مسیر كابل تا هرات را هوایی سفر خواهند كرد.
به گفته وی، قرار است فرصت ركاب زدن این زوج از شهر هرات تا مرز «دوغارون» برای ورود به ایران فراهم شود و آنان بعد از ایران با دوچرخه مسیر عربستان را در پیش بگیرند.
این زوج دوچرخه سوار مالزیائی اكنون در كابل بسر می برند و منتظر صدور روادید ورود به ایران از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در كابل هستند.
یك زوج دوچرخه سوار ایرانی نیز دی ماه سال 1390 با شعار «صلح» از ایران به سمت مالزی ركاب زدند و پس از پشت سرگذاشتن 11 كشور وارد مالزی شده بودند.
آساق*291*1610** انتشاردهنده: حسن حسین زاده