۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹
کد خبر: 82410116
T T
۰ نفر
سقوط بهمن موجب جان باختن یك نفر و مصدومیت 2نفر در پیرانشهر شد

مهاباد- ایرنا- معاون اجرایی و عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان پیرانشهر گفت: ریزش بهمن در منطقه 'چومان' باعث مرگ یك نفر و مصدومیت 2 نفر در این شهرستان شد.

خالد آزموده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته /دوشنبه/ گزارشی مبنی بر محاصره سه نفر در راه مانده در كوهستان بارزین ( مرز ایران و عراق ) به مدیریت بحران شهرستان واصل شد.
وی گفت: پس از انجام اقدامات قانونی مربوطه و هماهنگی های لازم تیم امداد و نجات كوهستان شهرستان پیرانشهر به روستای 'زیوكه' عزیمت و پس از استقرار مدیریت بحران در روستا ، اعضای تیم به منطقه محل وقوع حادثه اعزام شدند .
آزموده ادامه داد: برای حمایت از تیم شهرستانی تیم های امداد و نجات هلال احمر نقده و اشنویه نیز به همراه نیروهای نظامی و راهنمایان بومی به محل اعزام و به تیم پیرانشهر ملحق شدند .
وی اضافه كرد: به رغم برودت شدید هوا و كولاك، عملیات جستجو ادامه پیدا كرد و تیم های اعزامی حول و حوش ساعت پنج صبح افراد گم شده را پیدا و پس از انجام اقدامات اورژانسی و امدادی ، با هماهنگی مدیریت بحران و به كمك تیم 2 امداد و نجات كوهستان پیرانشهر كه اول صبح امروز به منطقه اعزام شده بودند ، هر سه نفر را به روستای 'زیوكه' منتقل كردند.
معاون اجرایی و عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی پیرانشهر گفت: متاسفانه یكی از افراد به نام 'امید خضریان' اهل اشنویه با 19سال سن در محل حادثه و در اثر سرمای شدید فوت شده است.
وی اظهار كرد: 2 نفر دیگر به كمك كوهنوردان و نیروهای امدادی به زیوكه و سپس به بیمارستان امام خمینی (ره ) پیرانشهر منتقل شدند.
آزموده اضافه كرد: سه نفر حادثه دیده كولبر نبوده اند.
به گزارش ایرنا، در هفته جاری در شهرستان سردشت 16 نفر كولبر در مناطق مرزی با كشورعراق دچار بهمن شدند كه چهار نفر از آنها فوت شدند.
شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و با كشور عراق هم مرز است.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاكزاد