۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۵۲
کد خبر: 82410342
T T
۰ نفر
سخت گيري هاي بي مورد باعث بروز مشكلات اجتماعي است

شهركرد – ايرنا – استاندار چهارمحال و بختياري گفت: سخت گيري ها بي مورد و افراط و تفريط مشكلات بسيار زيادي را در جامعه ايجاد مي كند.

به گزارش ايرنا، قاسم سليماني دشتكي روز سه شنبه در همايش پايش جرايم و آسيب هاي اجتماعي و راهكارهاي پيشگيرانه چهارمحال و بختياري در شهرستان فارسان تاكيد كرد: برقراري تعادل و پرهيز از افراط و تفريط مي تواند از بروز و شيوع آسيب هاي اجتماعي جلوگيري و به شكوفايي استعدادهاي جوانان منجر مي شود.
وي ترويج فرهنگ غربي را باعث افزايش فساد در جامعه برشمرد و افزود: ايجاد اشتغال، كاهش نرخ بيكاري و رونق اقتصادي مي تواند در كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي موثر باشد.
استاندار چهارمحال و بختياري تصريح كرد: دادگستري كل استان در زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي اقدامات مفيد و مطلوبي را انجام داده است.
وي يادآور شد: جهت دهي تحقيقات علمي به سمت و سوي نيازهاي اساسي و كاربردي كردن اين تحقيقات مي تواند آسيب هاي اجتماعي را كاهش دهد.
سليماني دشتكي اظهار كرد: هم اينك 20 درصد از اعتبارات چهارمحال و بختياري به طور رسمي براي هزينه در امور فرهنگي اختصاص يافته درحالي كه اين رقم به طور غيررسمي 40 درصد اعتبارات در اين بخش هزينه مي شود.
وي همچنين از سازمان هاي مردم نهاد خواست تا براي راه اندازي مراكز، اردوگاه ها و كمپ هاي ترك اعتياد فعال شوند.
سليماني دشتكي همچنين تصريح كرد: در صورت مشاهده فعاليت سوداگران مواد مخدر در هر نقطه از استان برخورد جدي و قانوني با آنان صورت مي گيرد و محيط براي ادامه فعاليت آنان ناامن مي شود.
وي يادآور شد: در روزهاي اخير نيروي انتظامي، دادگستري و سربازان گمنام امام زمان (عج) چهارمحال و بختياري تلاش هاي چشمگيري در مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر داشته اند.
در اين نشست از فعالان فرهنگي حوزه مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختياري و تلاشگران عرصه كاهش آسيب هاي اجتماعي استان تقدير شد.
استاندار چهارمحال و بختياري همچنين در ديدار با خانواده شهيدان اسفنديار و داريوش و جاويدالاثر كوروش مالكي فارساني تاكيد كرد: تمامي حقانيت، پيروزي ها و عزت كنوني جمهوري اسلامي ايران در دنيا مرهون دلاوري ها، رشادت ها و جانفشاني هاي شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس به رهبري پيامبر گونه امام خميني (ره) است.
وي تصريح كرد: شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران با از خودگذشتگي توانستند به دنيا ثابت كنند كه براي خروج از وابستگي به نظام سلطه حاضرند جان خود را تقديم ميهن اسلامي كنند.
استاندار چهارمحال و بختياري اظهار كرد: روحيه استكبارستيزي و مبارزه با ظلم و ستم هيچگاه از مردم نقاط مختلف ايران اسلامي و چهارمحال و بختياري پاك نمي شود.
خبرنگار: وحيد رئيسي دهكردي**انتشاردهنده: جهانبخش صفري دهكردي
7362/6021